خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در دیدار وزیر انرژی روسیه مطرح کرد؛

همکاری ۱۰میلیارد دلاری برای احداثنیروگاه حرارتی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۲۲

بستر همکاری بین ایران و روسیه برای احداثنیروگاه‌های حرارتی به ارزش افزون‌بر ۱۰ میلیارد دلار مهیا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه بستر همکاری بین ایران و روسیه برای احداثنیروگاه‌های حرارتی به ارزش افزون‌بر ۱۰ میلیارد دلار مهیا است، گفت: برنامه ما برای این مشارکت احداث۸ واحد نیروگاه جدید حرارتی به ظرفیت ۲۸۰۰ مگاوات است.

به‌گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان در دیدار «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه و هیات کارشناسی، با استقبال از مشارکت این کشور در بخش احداثنیروگاه‌های جدید برق در ایران، گفت: برنامه ما برای این مشارکت احداث۸ واحد نیروگاه جدید حرارتی به ظرفیت ۲۸۰۰ مگاوات(هر واحد به ظرفیت ۳۵۰ مگاوات) است و بخش خصوصی این کشور پس از دریافت اطلاعات تا یک ماه آینده طرح پیشنهادی خود را برای اجرای این طرح‌ها ارایه خواهد داد.

احداثنیروگاه‌ها در بندرعباس، طبس و سهند

وی اضافه کرد: چهار واحد از این نیروگاه‌ها در شهر بندرعباس، دو واحد در طبس و دو واحد در شهر جدید سهند خواهد بود و احداثدو واحد نیروگاه در تبریز نیز در مرحله مطالعه محیط زیستی قرار دارد.

چیت‌چیان با اشاره به استقبال ایران از مشارکت روسیه در بخش نوسازی نیروگاه‌ها، گفت: در زمان حاضر، این همکاری در دو نیروگاه رامین اهواز و شهید منتظری اصفهان قابل انجام است و بررسی‌ها درباره نیروگاه بندرعباس نیز در دست انجام است.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع واردات و خرید برق از کشور روسیه، گفت: بر اساس نشست مشترک کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان، در وضعیت کنونی بستر فنی برای انتقال برق ازطریق شبکه سراسری آذربایجان مهیا نیست و به این منظور باید یک خط جدید در کشور آذربایجان احداثشود.

وزیر انرژی روسیه: برای ساخت سه هزار مگاوات نیروگاه آماده ایم

در این نشست، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با اشاره به تفاهمنامه همکاری اقتصادی این کشور با ایران که در ماه اوت(مردادماه) امسال امضا شد، گفت: در این تفاهمنامه زمینه همکاری و مشارکت در بخش فنی و خدمات مهندسی نیز دیده شده و روسیه آماده است برای ساخت سه‌هزار مگاوات نیروگاه مذاکره تکمیلی را با ایران انجام دهد.

ارزش همکاری‌ها افزون‌بر ۱۰ میلیارد دلار

وی ارزش این همکاری‌ها را افزون‌بر ۱۰ میلیارد دلار برآورد کرد و ادامه داد: برای این کار در چند مرحله با شرکت توانیر مذاکره لازم انجام شده و روسیه آماده است در بخش احداثو نوسازی در نیروگاه‌های بندرعباس، تبریز، طبس و اصفهان همکاری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز