خبرگزاری کار ایران

واردات نفت چین در اوت ١٧, ٥ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۳۵

میانگین واردات نفت خام چین در بازه زمانی ژانویه تا اوت امسال ۴, ٨ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته و به ۶ میلیون و ۶٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

دولت چین از افزایش واردات نفت خام این کشور در ماه اوت امسال نسبت به ماه پیش خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، واردات نفت خام چین در ماه اوت امسال با ١٧, ٥ درصد افزایش به ٢٥ میلیون و ١٩٠ هزار تن معادل پنج میلیون و ٩۶٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین، میانگین واردات نفت خام چین در بازه زمانی ژانویه تا اوت امسال ۴, ٨ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته و به ۶ میلیون و ۶٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

با توجه به برآورد های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، چین حدود یک سوم از رشد تقاضای جهانی نفت خام درسال ٢٠١٣ را به خود اختصاص داده است.

در پرتو افزایش همزمان تولید نفت از آمریکا با افزایش تقاضای نفت چین، این اداره پیش بینی می کند که چین در سال ٢٠١۴ به احتمال زیاد، در واردات خالص نفت از آمریکا پیشی می گیرد.

رشد تقاضای نفت خام چین به عوامل متعددی، از جمله رشد اقتصاد محلی، تجارت، تولید برق، حمل و نقل نفت و ظرفیت پالایش بستگی دارد.

گزارشها حاکی از آن است که تقاضای ظاهری نفت چین در ماه ژوئن سال ٢٠١۴ میلادی به بالاترین سطح از ژانویه ٢٠١٣ رسید، با وجود این درباره رو به بهبود بودن اقتصاد چین، شک و تردید وجود دارد.

تحلیلگران همچنان نگاه محتاطانه ای به چشم انداز کلان اقتصادی دومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیا دارند و به این اشاره می کنند که رشد بیش از انتظار در سه ماه سوم امسال در چین بیش از آن که به وسیله حرکتهای طبیعی بازار به وجود آمده باشد، ناشی از حمایت دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز