خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

حجم روابط اقتصادی ایران و روسیه ۱۰ برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۶۷

تدابیر روسای جمهور دو کشور باعثشده که امیدوار باشیم فرصت بزرگی در روابط دو کشور ایجاد شود.

وزیر نفت با بیان اینکه روسیه کالا وخدمات زیادی دارد که ما به آن‌ها نیاز داریم، گفت: ما کالا و خدماتی داریم که می‌توانیم نیاز روس‌ها را برآورده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در سمینار هیات تجاری ایران و روسیه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سمینار از مهمانان روس و به خصوص وزیر انرژی و فدراسیون روسیه و همچنین بازرگانان این کشور قدردانی کرد وگفت: الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه پیشنهاد این سمینار را برای آشنایی شرکت‌ها و ظرفیتهای دو طرف داده و ما نیز از آن استقبال کردیم.

وی حجم روابط اقتصادی دو کشو را غیر قابل قبول خواند و افزود: در سال ۹۲ حجم روابط اقتصادی دو کشور یک ونیم میلیارد دلار بود که در حال حاضر سیاست دولت و نظام بر روابط اقتصادی و راهبردی با روسیه است و امیدواریم با توجه به توافقات چندماه اخیر در روابط اقتصادی دو کشور جهش بزرگی رخ دهد.

زنگنه تصریح کرد: تدابیر روسای جمهور دو کشور باعثشده که امیدوار باشیم فرصت بزرگی در روابط دو کشور ایجاد شود.
وی خاطر نشان کرد: با این زیر ساخت فراهم شده و با تلاش دو طرف به سرعت سطح روابط دو کشور را به بیش از ۱۰ برابر خواهیم رساند.

وزیر نفت بااشاره به اینکه تعداد زیادی از فعالان اقتصادی روسیه به همراه نواک به مناسبت همایش به ایران آمده‌اند خطاب به بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران، گفت: روسیه بازار بزرگی برای ما است که تقاضای زیاد ورشد اقتصادی سریعی دارد و مانیز کالا و خدمات زیاد و با کیفیت و استاندارد بالایی در اختیار داریم که پاسخگوی نیاز رو به رشد روسیه است.

زنگنه تاکید کرد: البته باید در روابط مالی و بانکی وهمچنین روابط کنسولی دو کشور تسهیلات زیادی فراهم شود ودر این راستا ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که در یادداشت تفاهمی که بین وزرای دو کشور انجام شد مشکلات یاد شده را تا حد زیادی حل کنیم.

وی برگزاری همایش را مقدمه‌ای برای افزایش روابط بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور دانست و افزود: این همایش باعثمی‌شود که روابط بازرگانی دو کشور توسعه پیدا کند روابطی که پایدار و به سود دو طرف باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه روسیه کالا وخدمات زیادی دارد که ما به آن‌ها نیاز داریم افزود: ما نیز کالا و خدماتی داریم که می‌توانیم نیاز روس‌ها را برآورده کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: زیربنای خوبی برای توسعه روابط ایجاد شده که امیدواریم بخش خصوصی دو طرف از آن استفاده کنند.

یادآور می‌شود تا ساعتی دیگر مراسم رسمی امضای سند و مصاحبه مطبوعاتی خاتمه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز