خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در پاسخ به ایلنا:

صادرات گاز به اروپا در دستور کار جدی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۵۲

بحثصادرات گاز به اروپا بحثامروز و فردا نیست بلکه یک مبحثدراز مدت است.

وزیر نفت گفت: صادرات گاز در دستور کار جدی کشور است اما هنوز در رابطه با رقم قرارداد با ترک‌ها به تفاهم نرسیده‌ایم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه اختتامیه یازدهمین اجلاس کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اعلام ۱۰ برابر شدن حجم روابط اقتصادی دو کشور چند درصد از این میزان به بخش نفت اختصاص داده شده گفت: زمانی که سطح همکاری به ۱۰ برابر حجم کنونی رسید اعلام می‌کنیم در حال حاضر امکان اظهار نظر وجود ندارد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گفته می‌شود صادرات گاز ایران به اروپا بر امنیت و تغییر رویکرد ۵ + ۱ نسبت به ایران تاثیر مثبت دارد آیا برنامه‌ای برای تسریع در این هدف داریم یا خیر، تصریح کرد: بحثصادرات گاز به اروپا بحثامروز و فردا نیست بلکه یک مبحثدراز مدت است.


زنگنه ادامه داد: ما می‌توانیم افزایش صادرات داشته باشیم و خط لوله جدید هم می‌کشیم که امسال نیز در جریان بوده و برای سال آینده نیز تامین منابع خواهیم کرد.


وی خاطرنشان کرد: این خط نیز مانند خط اختصاصی صادرات گاز به ترکیه است اما هنوز در زمینه رقم صادرات با ترک‌ها به تفاهم نرسیده‌ایم.


گفتنی است؛ وزیر نفت کشورمان در یازدهمین اجلاس کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه از ۱۰ برابر شدن حجم قرارداد تجاری و اقتصادی با روسیه سخن گفته و رقم ۱.۵میلیارد دلاری همکاری اقتصادی بین دو کشور را غیر قابل قبول خوانده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز