خبرگزاری کار ایران

انفجار در بزرگترین پالایشگاه نفت عراق

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۴۳

گروه داعش با شلیک چند خمپاره به سمت پالایشگاه بیحی، ١٣٠ مایلی شمال بغداد، سبب آتش سوزی یک مخزن ذخیره سازی نفت این پالایشگاه شدند به طوری که دود حاصل از این آتش سوزی از فاصله چند مایلی قابل مشاهده بود.

گروه تروریستی داعش یک مخزن ذخیره سازی پالایشگاه بیجی عراق را منفجر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، در پی تدارکات آمریکا برای تشدید حمله های نظامی به گروه تروریستی داعش، این گروه یک مخزن ذخیره سازی نفت در بزرگترین پالایشگاه نفت عراق را به آتش کشیدند.

پلیس عراق در بیانیه ای اعلام کرد: گروه داعش با شلیک چند خمپاره به سمت پالایشگاه بیحی، ١٣٠ مایلی شمال بغداد، سبب آتش سوزی یک مخزن ذخیره سازی نفت این پالایشگاه شدند به طوری که دود حاصل از این آتش سوزی از فاصله چند مایلی قابل مشاهده بود.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد: آتش سوزی شاید دو تا سه روز ادامه داشته باشد زیرا هیچ نیروی داخلی برای خاموش کردن این آتش وجود ندارد.

وی بدون اعلام حجم نفت ذخیره شده در این مخزن گفت: شرایط در محیط این پالایشگاه هم اکنون آرام است.

گروه داعش از ماه ژوئن گذشته به منظور تامین سوخت و منابع مالی چند بار به پالایشگاه بیجی حمله کرده اند.

سعد العبیدی، یکی از پرسنل نیروی حفاظتی پالایشگاه بیجی تلفنی گفت: این پالایشگاه ظرفیت فرآورش روزانه ٣١٠ هزار بشکه نفت را دارد و مخزن ذخیره سازی که مورد حمله قرار گرفت، به طور معمول ١٠٠ هزار بشکه نفت ذخیره می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز