خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز نگارش بودجه مقدماتی کل کشور

مقدمات تدوین شاخصهای بودجه ٩۴ در وزارت نفت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۲۵

مجلس‌‌ پیشنهاد دولت را در لایحه بودجه ٩٣ مبنی بر صادرات یک میلیون بشکه نفت خام، ۲۹۷ هزار بشکه میعانات گازی و تحویل ۱۲۰ هزار بشکه خوراک به پتروشیمی‌ها تصویب کرد.

مقدمات تدوین شاخصهای موثر بر بودجه سال ٩۴ صنعت نفت همزمان با آغازنگارش بودجه مقدماتی کل کشور در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شانا، مقدمات نوشتن شاخصهای موثر بودجه سال ٩۴ وزارت نفت، اهداف تولیدی شرکتها برای هماهنگی میان چهارشرکت اصلی و نهایتا احکام بودجه در نفت آغاز شد.

براین اساس، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری چند روز گذشته از آغاز کار اجرایی تدوین نظام جدید بودجه‌ریزی کشور خبر داد و گفت: بزودی بخشنامه‌ بودجه سال ٩۴ کل‌کشور به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گفته محمد باقر نوبخت، بودجه جدید کشور تبصره و مواد اضافی و تکراری ندارد تا کار برای مجلس برای بررسی و تصویب آن آسان شود.

وی همچنین با اشاره به الزامهای قانونی تغییر نظام بودجه‌ریزی کشور، گفت: پارسال بودجه عملیاتی به صورت پایلوت انجام شد اما امسال بودجه ١٣٩۴ کل‌کشور کاملاً عملیاتی و پیش از آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

بر این اساس، مجلس‌‌ پیشنهاد دولت را در لایحه بودجه ٩٣ مبنی بر صادرات یک میلیون بشکه نفت خام، ۲۹۷ هزار بشکه میعانات گازی و تحویل ۱۲۰ هزار بشکه خوراک به پتروشیمی‌ها تصویب کرد. در نهایت، درآمد دولت از این محل ۷۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

همچنین مجلس در بودجه امسال به وزارت نفت اجازه داد ۱۰۰ میلیارد دلار در طرحهای نفتی با اولویت میدانهای مشترک سرمایه گذاری کند. در بخش واگذاریها، داراییها از ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که بخش عمده آن مربوط به فروش سهام هلدینگ خلیج فارس است.
مجوز وزارت نفت برای عقد ٥ میلیارد دلار قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اختصاص تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا تعاونی برای اجرای طرحهای بالادستی نفت و گاز، اختصاص ٢ درصد از منابع نفتی کشور به مناطق محروم و مناطق نفت خیز برای توسعه، مجوز سرمایه گذاری یکصد میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز، عرضه نفت خام با قیمت ٩٥ درصد پایه(فوب) خلیج فارس به پالایشگاهها از مصوبه های مجلس در لایحه بودجه سال ٩٣ بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز