خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

سد لار فقط ۱۸ میلیون متر مکعب آب دارد / اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای نجات شرق تهران

کد خبر : ۲۰۵۶۲۴

در شرایط سخت خشک‌سالی به صلاح نیست که برخی مشترکان چندبرابر الگوی مصرف، آب مصرف کنند و در همین راستا، طرح درنظر گرفتن جریمه برای مشترکان پر مصرف یک ماه پیش به دولت تقدیم شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح آبرسانی از سد ماملو خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، حمیدرضا جانباز در حاشیه بازدید از سد لار با اشاره به وضعیت کم‌آبی حاکم بر تهران در سال‌جاری، گفت: در زمان حاضر سامانه آبرسانی شرق تهران شامل سدهای لار و لتیان با کمبود جدی آب مواجه هستند به‌طوری که سد لار هم اکنون فقط ۱۸ میلیون مترمکعب آب قابل استحصال دارد.

وی با اشاره به لزوم تکمیل سریع طرح آبرسانی از سد ماملو، افزود: با نظر هیات دولت، امروز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه هفتم و خط انتقال ماملو اختصاص یافت و ۳۰ میلیارد تومان برای تسریع این طرح به آب و فاضلاب استان تهران تخصیص فوری یافته و به حساب واریز شده است.

جانباز با بیان اینکه پاییز سختی را در تهران خواهیم داشت، افزود: بخش عمده این مشکل در شرق تهران خواهد بود و به همین منظور، شرکت آب و فاضلاب استان تهران طرح‌های لازم را برای انتقال آب از سامانه غرب به شرق در برنامه‌های خود دارد که یکی از آنها حفر ۷۰ حلقه چاه است.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی حداکثری توسط مردم، گفت: طی چند روز گذشته طرح قطع هفت‌ساعته انشعاب مشترکان پرمصرف در شهر تهران اجرایی شد و هم‌اکنون نیز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به‌دنبال مصوب کردن قوانین مربوط به جریمه مشترکان پرمصرف است.

وی یادآور شد: در ایران سرانه مصرف آب به‌ازای هر نفر در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر است درحالی که در بسیاری از کشورهای جهان سرانه مصرفی آب هر نفر کمتر از ۱۵۰ لیتر است.

وی از درنظر گرفتن جریمه برای مشترکان پرمصرف آب خبر داد و گفت: در شرایط سخت خشک‌سالی به صلاح نیست که برخی مشترکان چندبرابر الگوی مصرف، آب مصرف کنند و در همین راستا، طرح درنظر گرفتن جریمه برای مشترکان پر مصرف یک ماه پیش به دولت تقدیم شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست تصفیه‌خانه آب شهر پردیس در هفته دولت، تصریح کرد: تکمیل تصفیه‌خانه پردیس نیاز به تامین اعتبار دارد که در تلاش هستیم اعتبار موردنیاز آن ازطریق بودجه شرکت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: ازطریق تامین اعتبار و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، درصدد تسریع در اجرای طرح‌های فاضلاب هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز