خبرگزاری کار ایران

اسحاق جهانگیری؛

مشکل کم آبی تهران کمبود بودجه نیست، آب نداریم / مردم باور کنند سدهای تهران آب ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۶۶

در برخی از شهرها مانند تهران، اصفهان وکرمان وضعیت آب نگران کننده است. ضمن این که در حال حاضر ۶هزارو ۴۰۰ روستا نیز باتانکر آب رسانی می شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: در برخی از شهرها مانند تهران، اصفهان وکرمان وضعیت آب نگران کننده است. ضمن این که در حال حاضر ۶هزارو ۴۰۰ روستا نیز باتانکر آب رسانی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از تصفیه خانه ۳ و ۴ در شرق تهران در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه اختصاص داده شده برای حل مشکل آب تهران، گفت: برخی مشکلات با بودجه حل شدنی نیست و اگر حل شدنی بود دولت می توانست جابجایی انجام دهد و مشکل را حل نکند اما و اقعیت این است که ما کمبود آب داریم و مردم باید بیشتر دقت کنند و بدانند که کشور ما در منطقه نیمه خشک واقع شده است.

وی با بیان اینکه باید میزان مصرف آب را درکشاورزی و صنعت کاهش دهیم نیز گفت: درحال حاضر مسئله اصلی تامین آب شرب است.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرها مانند تهران، اصفهان وکرمان وضعیت آب نگران کننده است. ضمن این که در حال حاضر ۶هزارو ۴۰۰ روستا نیز باتانکر آب رسانی می شود.

جهانگیری با بیان اینکه براساس اعلام وزارت نیرو وضعیت آب تهران با بحران روبرو است و به نقطه نگران کننده رسیده است از مردم خواست که به صورت جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی بار دیگر وضعیت سدهای لار و لتیان را نگران کننده خواند و افزود: سد ماملو ذخیره آبی خوبی دارد که بعد از تکمیل تصفیه خانه شماره ۷ آب این سد به تهران منتقل می شود.

وی خاطر نشان کرد: ما به اینجا آمده ایم تا مردم واقعا باور کنند که خشک شدن سد لار و لتیان واقعیت دارد.

وی تصریح کرد: تونلی که قبلا آب را به سدهای لار و لتیان منتقل می کرد دیگر کار نمی کند و ما مجبوریم که آب را با پمپاژ وارد مدار کنیم که یک دغدغه جدی است.

جهانگیری با تاکید براینکه مردم کم آبی را دغدغه جدی خود بدانند خاطر نشان کرد: ما به هر میزان که بودجه نیاز باشد اختصاص می دهیم و محدودیتی دراین زمینه قائل نیستیم اما به شرط اینکه آب وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین طرح فاضلاب کشور در تهران انجام شده اما باز هم برای تکمیل آن با کمبود بودجه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کم آبی کشور تقصیر کشاورزی است خاطر نشان کرد: درحال حاضر ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می شود که انتظار می رود با بالا بردن بهره وری شبکه آبیاری کشور تکمیل شود. ضمن اینکه کشاورزان نیز باید نوع کشت خود را عوض کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز