خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

تثبیت قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تا ۱۵ سال آینده / نرخ خوراک با تغییر نرخ محصول متغیر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۱۱

مجلس تعیین نرخ خوراک را به عهده دولت بگذارد / دولت به گونه‌ای عمل کند که صنعت پتروشیمی که بزرگ‌ترین مزیت کشور است توسعه یافته و بتوانیم جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته و رقابت کنیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی گفت: قیمت خوراک برای ۱۵ سال آینده تعیین خواهد شد و در پروسه ۶ ماهه بسته به تغییر نرخ محصول متغیر خواهد بود.

" احمد مهدوی " دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص " خوراک پتروشیمی‌ها " که بزودی نرخ آن اعلام می‌شود، گفت: طبق اعلام وزیر قرار است که IRR ارزی با ۲۵ درصد به محصول وصل شود یعنی حداقل نرخ سود بازده سرمایه ۲۵ درصد باشد.

وی افزود: بر اساس این تعیین نرخ قیمت گاز با قیمت محصول در ارتباط باشد یعنی با افزایش قیمت محصول قیمت گاز نیز بالا برود و بالعکس با کاهش قیمت محصول " قیمت گاز " نیز پایین بیاید.

مهدوی خاطرنشان کرد: قبلا در مورد قیمت خوراک ۳۰ درصدی صحبت کرده بودیم که توافقاتی نیز با وزارت نفت حاصل شده که عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس باید تعیین نرخ خوراک را به عهده دولت بگذارد، تصریح کرد: دولت باید به گونه‌ای عمل کند که صنعت پتروشیمی که بزرگ‌ترین مزیت کشور است توسعه یافته و بتوانیم جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته و رقابت کنیم.

" دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی " با بیان اینکه صنعت پتروشیمی را بدون در نظر گرفتن فاکتورهای بین المللی نمی‌توان رشد داد، گفت: در حال حاضر ما ۴۱ میلیون تن تولید داریم که قرار است میزان آن را به ۶۰،۸۰ و ۱۰۰ میلیون تن رسانده و بازار جهانی را بدست آوریم که در این صورت رقابت نیز با توجه به توسعه شیل گس‌ها سنگین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای این صنعت استراتژیک کشور با دقت برنامه ریزی شود، ادامه داد: با توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

مهدوی در ادامه یادآور شد: در فرمول جدید قیمت گذاری، نرخ خوراک برای هر ۶ ماه یک بار تعیین می‌شود یعنی در یک پروسه ۶ ماهه قیمت گاز متانول، اوره آمونیاک بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: ما دیدگاه‌مان این بود که قیمت در برآورد حساب شود یعنی به محصول وصل نشود چون با فرمول جدید نرخ گذاری ممکن است برخی واحد‌ها قیمت تمام شده را بیش از آنچه هزینه شده اعلام کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی تاکید کرد: ما به هر سمتی برویم باید کاری کنیم که قیمت خوراک برای ۱۵ سال آینده شفاف شود.

لازم به ذکر است؛ به گفته وزیر نفت قیمت خوراک پتروشیمی‌ها حداکثر تا ۲۰ روز آینده اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز