خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت خطاب به فعالان عرصه پتروشیمی؛

به سرنوشت پیکان دچار نشوید / تکلیف خودم را با واگذاری‌ها نمی‌دانم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۶۳

زمانی که پتروشیمی از دست دولت خارج شد درواقع به دست عده‌ای دیگر در مجموعه دولت سپرده شد، به طوری که در حال حاضر وزارت دفاع و وزارت رفاه، پتروشیمی دارند اما وزارت نفت ندارد.

وزیرنفت گفت: هم اکنون هیچ چیز سرجای خودش نیست و من تکلیف خودم را با این واگذاری‌ها نمی‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در صبحانه کاری با حضور اعضای اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از اوایل سال آینده نیروگاه‌ها احتیاجی به مازوت و گاز طبیعی ندارند، گفت: در حال حاضر به مدت دو سال است که صنایع از نفت و گاز و مازوت استفاده نمی‌کنند و تنها بخشی که سوخت مایع یا بنزین و گازوئیل استفاده می‌کند، حمل ونقل است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که به زودی LPG محدود و نفت سفید نایاب می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه ما برای صنایع پایین دست نیاز به سرمایه گذاری داریم، تصریح کرد: صنایع بالا دستی همچنان در انحصار دولت باقی خواهد ماند و به دست بخش خصوصی سپرده نخواهد شد.

وی با انتقاد از واگذاری پتروشیمی‌ها، خاطر نشان کرد: زمانی که پتروشیمی از دست دولت خارج شد درواقع به دست عده‌ای دیگر در مجموعه دولت سپرده شد، به طوری که در حال حاضر وزارت دفاع و وزارت رفاه، پتروشیمی دارند اما وزارت نفت ندارد.

وی افزود: هم اکنون هیچ چیز سرجای خودش نیست و من تکلیف خودم را با این واگذاری‌ها نمی‌دانم.

وزیر نفت تاکید کرد: برای پتروشیمی آتی تلاش ما براین است که واقعا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که واگذاری ۸ پالایشگاه کوچک از جمله اقدامات ما برای جامه عمل پوشاندن به این اهداف است.

وی تصریح کرد: قرار است هشت پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه‌ای میعانات گازی به بخش خصوصی واگذار شود و در این راستا برای اولین بار در تاریخ رقابت گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: من می‌توانستم به جای هشت پالایشگاه یک پالایشگاه ۴۸۰ هزار بشکه‌ای واگذار کنم اما هشت پالایشگاه کوچک واگذار می‌کنم تا بخش خصوصی توان فعالیت و حضور داشته باشد.

زنگنه تصریح کرد: در مورد پتروشیمی هم خوراک به کسانی داده می‌شود که توانایی کار داشته باشند مثلا روزی که تولید پیکان متوقف شد از روزی که تولید آن آغاز شد بیشتر جشن گرفتیم زیرا کیفیت آخری از اولی بد‌تر بود. شما نیز باید تلاش کنید که به این سرنوشت دچار نشوید لذا اگر زیاد از شما حمایت کنیم سرنوشتی مانند پیکان خواهید داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لوله سازان در مرکزیت اجحاف به دولت هستند، تصریح کرد: این سازندگان نمی‌توانند کالای خود را به جایی صادر کنند چون کالایشان کیفیت خوبی ندارد.

وی درادامه با تاکید برلزوم حل مشکلات جایگاههای CNG، خاطر نشان کرد: ما در برخی شهرهای کوچک کمبود جایگاه CNG نداریم چرا که در برخی مناطق تنها سی درصد این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: کمبود جایگاه درکشور به خاطرغیر عادی بودن قیمت آن است وقتی قیمت دستوری باشد کسی مراجعه نمی‌کند.

زنگنه یادآور شد: با شهرداری‌ها تفاهم نامه امضا کردیم که ۲۰۰ جایگاه تک تلمبه احداثشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز