خبرگزاری کار ایران

شور شدن عمدی آب شهرها!

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۴۹

بحران آب در کشور به طور کامل توجه مسؤولان آب و محیط زیست کشور را به خود جلب کرده و توجه آنان را از بحران دیگری که پدیده «شور کردن عمدی آب» است، منحرف کرده تا آخرین منابع آب شیرین توسط صنایع و تأسیسات ساختمانی به سرعت تبدیل به آب شور شود.

مبتکر سیستم رسوب زدایی الکترونیکی تجهیزات انتقال آب گفت: بحران آب در کشور به طور کامل توجه مسؤولان آب و محیط زیست کشور را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایلنا، داود صفائی، مبتکر سیستم رسوب زدایی الکترونیکی تجهیزات انتقال آب گفت: بحران آب در کشور به طور کامل توجه مسؤولان آب و محیط زیست کشور را به خود جلب کرده و توجه آنان را از بحران دیگری که پدیده «شور کردن عمدی آب» است، منحرف کرده تا آخرین منابع آب شیرین توسط صنایع و تأسیسات ساختمانی به سرعت تبدیل به آب شور شود.

وی تصریح کرد: اگرچه این فناوری از چندین دهه قبل در کشورهای توسعه یافته منسوخ شده و فناوری های مدرن جایگزین آن شده است، اما در کشور ما شیک ترین و جدیدترین برجهای تجاری و اداری و صنایع تازه تأسیس در تاسیسات خود همچنان از فناوری قرن نوزدهمی استفاده می کنند و این فناوری در تأسیسات تمامی ساختمانهای وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، صنایع، بهداشت، دانشگاه ها و… کشور در حال کار است و سالانه میلیون ها کیلوگرم نمک از معادن کویر با کامیون به ساختمانها و شهرهای بزرگ حمل می شود و پس از شور کردن آبهای شیرین و استفاده در تأسیسات، به چاه ها و منابع آبی شهری سرازیر می شود!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز