خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران؛

دولت تدبیر و امید انضباط مالی در کشور ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۸۰

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یک انضباط مالی بر مجموعه های کشور بخصوص در وزارت نفت حاکم و این مساله منجر به روان سازی و تسهیل در اجرای برنامه ها شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یک انضباط مالی بر مجموعه های کشور بخصوص در وزارت نفت حاکم و این مساله منجر به روان سازی و تسهیل در اجرای برنامه ها شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی روز سه شنبه در آیین پایانی همایش محیط زیست، ایمنی و بهداشت شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران در سنندج، افزود: در سال های گذشته شرکت ملی گاز هرچه درآمد داشت به حساب خزانه واریز می کرد از این رو سهم اندکی از آن در اختیار این مجموعه قرار می گرفت.

وی با اشاره به اینکه سه چهارم درآمدهای شرکت ملی گاز صرف پرداخت یارانه در کشور می شد، گفت: تنها یک چهارم این مبلغ به شرکت ملی گاز باز می گشت.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید این رویکرد عوض شد، گفت: با همان درآمدهای قبلی اما با حاکم کردن انضباط مالی در مجموعه توانستیم بسیاری از مسایل و مشکلات را برطرف کنیم و آرامش را به مجموعه بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون با حاکم شدن انضباط مالی در مجموعه وزارت نفت، دیگر مشکلات مالی وجود ندارد، گفت: هیچ پروژه ای در حوزه انتقال گاز در کشور نباید به دلیل مشکلات مالی متوقف شود.

معاون وزیر نفت در ادامه با اشاره به توسعه گازرسانی در کشور خواستار صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی از طریق فرهنگ سازی و اصلاح روش های مصرف شد و گفت: چاره ای جز صرفه جویی و مصرف بهینه و منطقی نداریم.

عراقی همچنین با اشاره به حجم ۳۴ تریلیونی گاز طبیعی ایران این حجم را در سطح دنیا در رتبه اول دانست و گفت: از نظر تعداد مشترک و حجم شبکه نیز ایران یکی از کشورهای برتر دنیا است و باید به تناسب این وضعیت برای مصرف بهینه، حفظ و نگهداری تاسیسات و ارتقای بهره وری و تامین سلامت، بهداشت و ایمنی سیستم و تاسیسات تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در دولت تدبیر و امید با تعریف استراتژی ها و چشم انداز تا سال ۹۶ تعداد پالایشگاه ها را از ۱۳ مورد فعلی به ۱۹، تعداد ایستگاه ها را از ۷۱ فعلی به ۹۱ و ۳۵ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز را به ۴۰ هزار کیلومتر افزایش می دهیم.

وی به شیوه های غلط توسعه گازرسانی در سال های گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت های گاز استانی برای توسعه گازرسانی روستایی پول قرض کرده اند یا تسهیلات بانکی گران قیمت گرفته اند و اکنون با مشکلات مالی مواجه هستند.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: برای پنج سال آینده بودجه ای در حد ۶۲ میلیارد ریال برای اجرای برنامه های شرکت ملی گاز ایران نیاز داریم.

وی گفت: اکنون مشتری گاز از بسیاری از کشورهای دنیا داریم و اگر شرایط فراهم شود باید خود را برای حضوری فعال در عرصه بین المللی فراهم کنیم.

عراقی تامین گاز به صورت پایدار در کشور را از مهمترین برنامه های شرکت ملی گاز ایران دانست و افزود: امسال مقداری با کمبود گاز مواجه خواهیم بود اما از سال ۹۴ با تدابیر اندیشیده شده گاز دیگر قطع نمی شود.

همایش محیط زیست، بهداشت و ایمنی از روز دوشنبه با حضور شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز