خبرگزاری کار ایران

بهای نفت به پایین ترین سطح در ۲۷ ماه گذشته رسید / تلاش عربستان برای در اختیار داشتن بازار

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۹۸

قیمت هر بشکه نفت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز با ۷۱ سنت کاهش به ۹۰ دلار و دو سنت رسید؛ قیمت این محصول در اوایل روز به ۸۸ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود، که پایین ترین حد از ماه آوریل سال ۲۰۱۳ محسوب می شود.

بهای نفت در بازارهای جهانی روز پنجشنبه دهم مهرماه برای سومین روز پیاپی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در ۲۷ ماه گذشته رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل درماه نوامبر با ۱.۷۶ دلار کاهش ۹۲ دلار و ۴۰ سنت معامله شد. این در حالی است که قیمت این محصول ساعتی قبل از آن به ۹۱ دلار و ۵۵ سنت هم رسیده بود که پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ است.

قیمت هر بشکه نفت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز با ۷۱ سنت کاهش به ۹۰ دلار و دو سنت رسید؛ قیمت این محصول در اوایل روز به ۸۸ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود، که پایین‌ترین حد از ماه آوریل سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود.

عرضه زیاد وکاهش تقاضا ازمهم‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت دربازارهای جهانی به شمار می‌رود.

کشورهای تولید کننده ازجمله آمریکا وکشورهای خاورمیانه همچنان به عرضه پیوسته نفت ادامه می‌دهند، درحالی که تقاضای کشورهای اروپایی وآسیایی کاهش یافته است.

بنا به گزارش وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور نیز در ماه سپتامبر با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز رسید.

اختلاف قیمت نفت برنت ونفت آمریکا نیز روز پنجشنبه به دو دلار و۴۰ سنت رسید که پایین‌ترین سطح از ماه اوت سال ۲۰۱۳ است.

انتشار گزارش دولت آمریکا درمورد کاهش ثبت نرخ بیکاری درطول هفته گذشته به بالا‌تر رفتن بهای نفت این کشور کمک کرده است. دولت آمریکا روزجمعه گزارش ماهیانه نرخ بیکاری را منتشر خواهد کرد؛ اقتصاددان‌ها انتظار دارند که این گزارش از افزایش اشتغال در این کشور حکایت داشته باشد.

عربستان سعودی روزچهارشنبه بهای فروش نفت به مشتریان آسیایی خود را به شدت کاهش داد واین اقدام می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا تلاش دارد تا همچنان بازار فروش نفت خام را در اختیار داشته باشد.

علاوه برقیمت نفت، بازار سهام اروپا وآمریکا نیز روز پنجشنبه با کاهش همراه بود.

کار‌شناسان عقیده دارند که تصمیم احتمالی اوپک برای کاهش تولید درجلسه آتی این سازمان در ماه آینده تنها راه ممکن برای بالا بردن دوباره بهای نفت است.

عده‌ای دیگر ازکار‌شناسان نیز براین باورند که با توجه به روند کاهشی بهای نفت ازماه ژوئن تاکنون، قیمت نفت بار دیگربه مرور بالا خواهد رفت.

کارل لری رییس گروه مشاوران اویل اوتلوکز دراین زمینه گفت: گمان نمی‌کنم این پتانسیل وجود داشته باشد که قیمت‌ها بیش ازاین پایین بروند، ما در کمترین سطح ممکن هستیم وقیمت‌ها جای زیادی برای بالا‌تر رفتن دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز