خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با ایلنا:

طرح انتقال آب خزر مربوط به دولت گذشته است / محیط زیست تائید نکند کار متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۹۸

طرح انتقال آب خزر اگر سازمان محیط زیست به لحاظ زیست محیطی اجازه کار بدهد اجرایی می‌شود و در غیر این صورت اجرایی نخواهد شد.

" قائم مقام وزیر نیرو " گفت: پروژه انتقال آب خزر به دشت مرکزی مربوط به دولت گذشته است و در حال حاضر فقط در مرحله مطالعاتی است در صورتی که محیط زیست تائیدیه مکتوب ندهد پروژه اجرایی نخواهد شد.

" ستار محمودی " قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مخالفت " سازمان حفاظت محیط زیست " با انتقال آب دریای خزر به دشت مرکزی گفت: ما به لحاظ مسائل زیست محیطی انتقال آب؛ تابع سیاست‌های سازمان محیط زیست هستیم و هر پروژه‌ای که این سازمان تاکید نکرده و تائیدیه مکتوب ندهد ادامه نخواهیم داد.

وی افزود: حتی پروژه‌هایی داشته‌ایم که از قبل شروع شده بود اما وزارت نیرو گفت مشکل دارد تعطیل کردیم و پس از اعطای مجوز مجدد دوباره شروع به کار کرده‌ایم.

محمودی خاطرنشان کرد: " پروژه انتقال آب خزر " از دولت گذشته شروع شده مبنای کار‌شناسی هم داشته مباحثهماهنگی با محیط زیست آن زمان را داشته و الان در حال مطالعه است و اگر سازمان محیط زیست به لحاظ زیست محیطی اجازه کار بدهد اجرایی می‌شود و در غیر این صورت اجرایی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: متولی کار مطالعاتی در این خصوص وزارت نیروست اما یکی از شروط مطالعه این است که سازمان محیط زیست تائید کند اگر نکند متوقف خواهد شد. با این حال فردا رئیس جمهوری راهی مازندران می‌شود تا کلنگ طرح بزرگ دیگری را به زمین بزند که اجرایی شدن آن با ابهامات فراوانی روبروست.

" طرح انتقال آب دریای خزر " اوایل سال ۹۱ در زمان دولت احمدی‌نژاد مطرح شد. بر اساس این طرح آب دریای خزر به استان‌های کویری شامل سمنان، یزد و کرمان منتقل می‌شود.

اجرای این طرح بر عهده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داده شد و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام آن پیش‌بینی کرد. البته اعتبار اولیه طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی حدود دو هزار میلیارد تومان اعلام شد.

طرح انتقال آب دریای خزر به کویر در زمان دولت اکبر هاشمی رفسنجانی نیز مطرح شد اما به دلیل مشکلات فراوانی که اجرای این طرح در پی داشت از جمله وجود سد بلند ارتفاعات البرز بر سر راه این طرح، مسکوت ماند.

یادآور می شود؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست مخالفت خود را با انتقال آب دریای خزر به سمنان اعلام و گفته است: در مورد انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی تصمیم جدیدی گرفته نشده و هیچ موافقتی صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز