خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

راه اندازی ۲ پژوهشکده نفت در دانشگاه آزاد / درخواست همکاری از دانشگاه آکسفورد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۱۲

تعهد می‌کنم شخصا از این پروژه حمایت و نظارت جدی داشته باشم و در ازای این کار برنامه ریزی‌شده که در دانشگاه آزاد انجام می شود دو پژوهشکده مربوط به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور راه‌اندازی شود و همچنین از طریق نمایندگی دانشگاه آکسفورد نیز این هدف دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: با همکاران دانشگاه آزاد به صورت منظم و جدی ماموریت محول شده را دنبال خواهیم کرد و در این راستا ۲۰۰ عضو هیات علمی برای پیشبرد اهداف فناورانه محول شده از سوی وزارت نفت همکاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مراسم امضای موافقتنامه همکاری علمی - تحقیقاتی بین وزارت نفت و دانشگاه آزاد با ابراز خرسندی از قراردادهایی که بین این دانشگاه با وزارت نفت بسته شده گفت: در پی این قراردادها فرصتی شد که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی تصریح کرد: این قرارداد بنیاد کاخ بلند علمی و فناوری در ایران در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی است که سازگار با اقتصاد ایران است چرا که قسمت اعظم درآمد کشور از این عرصه حاصل می شود.

میرزاده گفت: امضای این قرارداد همزمان با ابلاغ سند علمی کشور از سوی مقام معظم رهبری بود که در آن سند بسیار سطح بالا و ماموریت سنگین به صنعت و دانشگاه محول شده است.

وی ادامه داد: در این سند تصمیم بر این شده که ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از دانش‌بنیان باشد و یا اینکه در انتهای برنامه ایران قطب علمی جهان اسلام باشد و دولت باید ۴ درصد gdpرا به دانش اختصاص دهد.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: جنابعالی برای تحقق سند علمی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب پیشتاز بوده‌اید لذا از سوی هیات امنای دانشگاه آزاد نیز قدردانی ویژه خود را ابراز می‌دارم.

رئیس دانشگاه آزاد با بی سابقه خواندن توافقنامه حاص شده بین وزارت نفت و دانشگاه آزاد ابراز امیدواری کرد که این اعتماد به دانشگاه باعثشکوفایی علمی دانشگاه شود.

وی تاکید کرد: با همکاران دانشگاه آزاد به صورت منظم و جدی ماموریت محول شده را دنبال خواهیم کرد و در این راستا ۲۰۰ عضو هیات علمی برای پیشبرد اهداف فناورانه محول شده از سوی وزارت نفت همکاری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعهد می‌کنم شخصا از این پروژه حمایت و نظارت جدی داشته باشم و در ازای این کار برنامه ریزی‌شده که در دانشگاه آزاد دو پژوهشکده مربوط به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور راه‌اندازی شود و همچنین از طریق نمایندگی دانشگاه آکسفورد نیز این هدف دنبال خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از حسن اعتماد وزارت خانه اطمینان داد: پروژه یاد شده موفقیتی برای صنعت نفت و دانشگاه‌ آزاد حاصل خواهد کرد.

یادآور می شود: در توافقنامه همکاری بین شرکت ملی نفت و دانشگاه آزاد کار مطالعاتی ۲ میدان نفتی کرنچ و سلمان به دانشگاه آزاد واگذار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز