خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی نفت در جمع خبرنگاران:

تسریع در توسعه آزادگان جنوبی بعد از رفتن چینی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۲۹

طبق وعده‌ها به طور قطع افزایش تولید ۱۰۰میلیون متر مکعب گاز از فازهای ۱۲،۱۵، ۱۶ و بخشی از فازهای ۱۷ و ۱۸ محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: زمانی که پیمانکار چینی آزادگان جنوبی را ترک کرد سه دکل در این میدان مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در این میدان با ۱۶ دکل عملیات توسعه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رکن الدین جوادی در حاشیه مراسم امضای توافق نامه وزارت نفت با دانشگاه آزاد گفت: اهداف درنظر گرفته شده برای توسعه پارس جنوبی تا پایان سال محقق می شود.

وی افزود: طبق وعده‌ها به طور قطع افزایش تولید ۱۰۰میلیون متر مکعب گاز از فازهای ۱۲،۱۵، ۱۶ و بخشی از فازهای ۱۷ و ۱۸ محقق خواهد شد.

جوادی همچنین گفت: توسعه میادین مشترک غرب کارون و پارس جنوبی به شدت پیگیری می‌شود.

وی در خصوص این که آیا برای استفاده از سرمایه‌گذار خارجی در میادین مشترک به ویژه آزادگان جنوبی منتظر رونمایی قراردادهای جدید نفتی هستید؟ گفت: خیر، توسعه میادین مشترک و از جمله آزادگان جنوبی از محل منابع داخلی و بند قاف تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳ در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت در تصریح کرد: زمانی که پیمانکار چینی آزادگان جنوبی را ترک کرد سه دکل در این میدان مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در این میدان با ۱۶ دکل عملیات توسعه انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه چرا از ابتدا از توان داخلی برای توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی استفاده نکرده و کار را به چینی‌ها واگذار کردید، خاطرنشان کرد: در مقاطعی تصمیماتی گرفته می‌شود اما به هر حال منابع داخلی نیز محدودیت دارند.

وی در پاسخ به این که آیا چینی‌ها به میادین نفتی باز خواهند گشت گفت: اکنون چینی‌ها در آزادگان شمالی و یادآوران در حال فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز