خبرگزاری کار ایران

تلاش پاکستان برای خرید ال ان جی از قطر

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۸۲

یک شرکت پاکستانی ساخت پایانه دریافت ال ان جی در بندر قاسم پاکستان را آغاز کرده است.

دولت پاکستان در تلاش است تا برای حل مشکل گاز این کشور از قطر ال ان جی وارد کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شانا، براساس طرحی که از سوی وزیر نفت پاکستان پیشنهاد شده، دولت این کشور در نظردارد ال ان جی وارداتی را برای تولید سی ان جی مورد استفاده قرار دهد تا بتواند تولید روزانه ٩ میلیون متر مکعب گاز تولید داخل را به عنوان سوخت نیروگاهی و تولید برق عرضه کند.

دولت پاکستان بدنبال واردات روزانه ٢٠٠ میلیون فوت مکعب گاز بصورت ال ان جی از قطر است و در نظر دارد حجم واردات خود را به ۴٠٠ میلیون فوت مکعب در روزافزایش دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت درخواستی قطر برای فروش ال ان جی به پاکستان ١٨ دلار به ازای هر میلیون بی تی یو است، ولی پاکستان قیمتی معادل ١٥ تا ١۶ دلار در هر میلیون بی تی یو را مدنظر دارد.

قرار است نخستین ترمینال ال ان جی پاکستان از ٣١ مارس سال آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

چندی پیش مقامهای ارشد دولت پاکستان اعلام کردند: یک شرکت پاکستانی ساخت پایانه دریافت ال ان جی در بندر قاسم پاکستان را آغاز کرده است.

به گزارش روزنامه بیزنس ریکوردر، به گفته مقامهای ارشد دولتی پاکستان، شرکت یی تی پی ال(The Elengy Terminal Pakistan Limited) ساخت یک پایانه ال ان جی در بندر قاسم شهر کراچی که ظرفیت اولیه دریافت حدود ٢٠٠ میلیون فوت مکعب در روز ال ان جی را خواهد داشت، آغاز کرده است.

یادآور می شود پیشتر اکسپرس تریبون نیز به نقل از شاهد خان عباسی وزیر نفت پاکستان نوشته بود که پاکستان به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا تصمیم گرفته طرح جایگزینی را به جای پروژه خط لوله گاز صلح به ایران پیشنهاد کند.

بر همین اساس علی ماجدی معاون امور بین الملل وزیر نفت در خصوص طرح جدید پاکستان مبنی بر تبدیل گاز طبیعی به گاز مایع(LNG) و ارسال آن از طریق پایانه‌های LNG عمان به پاکستان به ایلنا گفته بود: در حالی که امکان صادرات گاز به صورت مستقیم به کشور همسایه وجود دارد غیر منطقی است که بخواهیم با واسطه این کار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرده بود: در حال حاضر ۸۰ درصد خط لوله انتقال گاز به پاکستان توسط ایران ساخته و آماده شده و ما نمی‌توانیم هزینه دیگری بابت صادرات گاز از مسیر دیگر را متحمل شویم.

معاون وزیر نفت همچنین تصریح کرده که از ۱۲۰۰ کیلومتر خط لوله مورد نیاز برای صادرات گاز به پاکستان ۹۰۰ کیلومتر توسط ایران ساخته شده است بنابراین نه برای ایران و نه پاکستان به صرفه نیست که این خط بلا استفاده باقی بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز