خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران:

ایران قیمت رسمی نفت خام خود را کاهش داد / با عربستان رقابت نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۵۰

قیمت رسمی نفت عربستان در ماه جاری در همه بازارها نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و طبیعی است که قیمت نفت ایران نیز متناسب با قیمت نفت عربستان کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع دلایل فنی دارد و ارتباطی به رقابت میان دو کشور ندارد.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران کاهش قیمت نفت خام ایران را بدلیل جذب بیشتر مشتری تکذیب کرد و گفت: قیمت نفت ایران متناسب با قیمت نفت عربستان کاهش یافت.

به گزارش شانا، سید محسن قمصری با بیان این که قیمت نفت ایران همیشه بصورت موازی و رقابتی با قیمت نفت عربستان بوده است، اظهار کرد: در دوره اخیر قیمت نفت ایران برای رقابت با عربستان در زمینه جذب بیشتر مشتری کاهش معناداری پیدا نکرده است.

وی در این باره که عربستان برای مشتریان آسیایی خود، قیمت نفت را کاهش داده است آیا ایران نیز قیمت نفت خود را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: قیمت نفت به صورت ماهانه اعلام می شود و بر اساس شرایط بازار نوسان دارد.

به گفته قمصری، قیمت رسمی نفت عربستان در ماه جاری در همه بازارها نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و طبیعی است که قیمت نفت ایران نیز متناسب با قیمت نفت عربستان کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع دلایل فنی دارد و ارتباطی به رقابت میان دو کشور ندارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره دلایل فنی این کاهش قیمت نفت گفت: وضعیت اقتصادی، عرضه و تقاضا بازار و قیمت فرآورده های که هم اکنون در بازار عملیاتی وجود دارد، برخی از عوامل این کاهش قیمت هستند.

وی با اشاره به پیچیده بودن بحثهای فنی بازار نفت تاکید کرد: کاهش قیمت نفت ایران متناسب با عربستان به این معنی نیست که ایران می خواهد رقابت معنادار با عربستان داشته باشد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت بتازگی در جمع خبرنگاران درباره این که آیا شرکت ملی نفت ایران قصد کاهش قیمت نفت خود در بازار جهانی را دارد، توضیح داد: مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از همه کارها و ابزارهای حرفه ای خود در حوزه بازرگانی برای فروش و صادرات نفت خام ایران استفاده خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، شبکه خبری بلومبرگ امروز(شنبه، ١٩ مهر) با انتشار خبری از روند قیمت گذاری شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفته بود: ایران قیمت‌ نفت خود را نزدیک به قیمت عربستان سعودی کرده تا مشتریان آسیایی را به خود جذب کند.

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت، ‌ یک هفته پیش قیمت نفت خام سبک خود برای ارائه به بازارهای آسیایی را کاهش داد و به کمترین میزان خود از دسامبر ٢٠٠٨ تاکنون رساند. نفت خام برنت نیز در بازارهای بین‌المللی، ‌ جمعه(١٨ مهر ماه ٩٣) به کمترین میزان در چهار سال گذشته رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز