خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آغاز ساخت پالایشگاه‌های مینی ریفاینری توسط بخش خصوصی؛ بزودی

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۳۲

تجهیزاتی که قرار است ساخته شود قبلا وارداتی و از کشورهای اروپایی و قبل از تحریم از امریکا وارد می‌شد و البته در حال حاضر نیز وارد می‌شود ضمن ایکنه در گذشته برخی کالا‌ها نیز از کشور چین وارد می‌شد که کیفیت آن‌ها زیر استاندارد مورد قبول وزارت نفت بود.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه بزودی ساخت پالایشگاه‌های مینی ریفاینری آغاز خواهد شد، گفت: برخی کالا‌ها و تجهیزات نفتی که در گذشته وارد کشور می‌شد زیر استاندارد مورد قبول وزارت نفت بود.

رضا پدیدار رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص پروژه ساخت پالایشگاه‌های کوچک یا مینی‌ریفاینری، گفت: این پالایشگاه‌ها با ظرفیت حداقل ۴هزار بشکه و با سقف ۱۲ هزار بشکه معادل نفت خام در روز است که در فاز اول برای می‌عانات گازی و در فاز دوم برای نفت خام خواهد بود.

وی ادامه داد: این پروژه با امکاناتی که وزارت نفت در زمینه خوراک در اختیار ما قرار می‌دهد اجرایی می‌شود و تصمیم نهایی بعد از جلسه‌ای که تا پایان این ماه برگذار می‌شود گرفته و ساخت این پالایشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

پدیدار تصریح کرد: این پالایشگاه‌ها در فاز اول در استانهایی که تامین خوراک مقدور است انجام شده و سپس در سایر استان‌ها به مرحله اجرا در می‌آید البته سرمایه گذار نیز باید طالب باشد ضمن اینکه اولویت‌های مکانی را نیز وزارت خانه تعیین خواهد کرد.

وی در خصوص ساخت ۱۰ گروه کالایی که وزیر نفت از سازندگان خواسته نیز تصریح کرد: ظرف ۳ سال تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در ۱۰ گروه کالایی توسط شرکت‌های زیر مجموعه انجمن ساخته خواهد شد که بخشی از آن مربوط به ماشین‌های دوار، پمپ‌های سرچاهی و درون چاهی، لوله و اتصالات و اقلام برقی مورد نیاز صنعت نفت است که باید بومی سازی شود.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که قرار است ساخته شود قبلا وارداتی و از کشورهای اروپایی و قبل از تحریم از امریکا وارد می‌شد و البته در حال حاضر نیز وارد می‌شود ضمن ایکنه در گذشته برخی کالا‌ها نیز از کشور چین وارد می‌شد که کیفیت آن‌ها زیر استاندارد مورد قبول وزارت نفت بود.

وی در خصوص اینکه آیا کیفیت محصولا داخل در حدی هست که وزارت نفت اطمینان کرده و دیگر بار مجبور به واردات نشود خاطرنشان کردک با توجه به محدودیت ارزی وزارت نفت امکان خرید تجهیزات نفتی محدودتری دارد ضمن اینکه توانمندی در داخل کشور بوجود آمده و ۶۵۰ عضو انجمن سازندگان توانمندی ساخت را دارند.

پدیدار در ادامه تاکید کرد: ما اکنون نیاز به حمایت صندوق نوآوری وشکوفایی داریم که منابع لازم را در اختیارمان قرار دهند و دیگر اینکه سفارش بصورت انبوه باشد که امیدواریم هرچه زود‌تر موانع برداشته شده وچالش‌ها بر طرف شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز