خبرگزاری کار ایران

آنگولا به دنبال یک رکورد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۲۴

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که نیجریه مقام نخست خود را در تولید نفت قاره سیاه، گرچه به شکل موقت، به آنگولا واگذار می کند.

آنگولا تا سال ٢٠١۶ میلادی با افزایش تولید و با بهره گیری از مسائل داخلی نیجریه، به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت منطقه جای این کشور را در قاره آفریقا می گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که نیجریه مقام نخست خود را در تولید نفت قاره سیاه، گرچه به شکل موقت، به آنگولا واگذار می کند.

آژانس، دلیل این کار را سرقت بسیار زیاد نفت و مسائل حکومتی در نیجریه عنوان می کند.

در این گزارش پیش بینی شده است که آنگولا در سال ٢٠١۶ جای نیجریه را خواهد گرفت و به بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا بدل می شود و تا اواسط دهه ٢٠٢٠ میلادی این جایگاه را حفظ می کند تا نیجریه بتواند دوباره به تولید خود را افزایش دهد.

بخشی از این تغییر به دلیل افزایش تولید نفت در آنگولاست اما بیشتر آن مربوط می شود به مسائل داخلی نیجریه. بر اساس برآوردهای آژانس بین الملللی انرژی، نیجریه روزانه ١٥٠ هزار بشکه نفت خام خود را در سرقتهای نفتی از دست می دهد. این مقدار برابر با پنج میلیارد دلار در سال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز