خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

پرونده بنزین پتروشیمی‌ها بسته شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۱۹

تلاش دولت و وزارت نفت بهبود شرایط فعلی است؛ ضمن این که جهت‌گیری دولت به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی شدن موتورسیکلتها خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که پرونده بنزین پتروشیمی‌ها بسته شده است، گفت: امیدوارم در آینده نزدیک بنزین یورو ۴ بصورت سراسری در کشور توزیع شود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز(شنبه، ٢۶ مهرماه) در نشستی که در حاشیه همایش استاندارد و محیط زیست به همراه نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد با بیان مطلب بالا گفت: در حال حاضر در ٥ کلانشهر کشور بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک این بنزین در تمام کشور عرضه شود.

وی افزود: امروز میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد تفاهمنامه‌ای امضاء شد تا این دو دستگاه در زمینه‌های مختلف برای ارتقاء و بهبود استانداردها و همچنین پیشبرد اهداف مشترک گام بردارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که زمزمه‌های عدم توزیع بنزین یورو ۴ به گوش می‌رسد، افزود: چرا پرونده‌های بسته شده را باز می‌کنید؟ استاندارد یورو ۴ برای خودرو و بنزین مصرفی کاملا قطعی شده و موضوع تمام شده است.

ابتکار با اشاره به این‌که هم اکنون بنزین یورو ۴ در اصفهان، تهران، اراک، کرج و تبریز توزیع می‌شود، تصریح کرد: بزودی نیز بنزین یورو۴ در مشهد عرضه خواهد شد، البته امیدواریم این نوع سوخت در آینده‌ای نزدیک در کل کشور توزیع شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با بیان این‌که مهلت خودروسازان برای ارتقای کیفیت تولیدات خود به استاندارد یورو۴ به پایان رسیده است، عنوان کرد: مهلت خودروسازان برای ارتقاء استانداردها تمام شده و شرکتهای صنعتی هیچ مهلتی ندارند و این موضوع نیز تمام شده است.

وی به راه اندازی دستگاه سنجش لحظه‌ای وضعیت هوا در بسیاری از استانها اشاره کرد و گفت: در اکثر شهرهای بزرگ دستگاه سنجش لحظه‌ای وضعیت هوا راه اندازی شده است.

ابتکار افزود: تلاش دولت و وزارت نفت بهبود شرایط فعلی است؛ ضمن این که جهت‌گیری دولت به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی شدن موتورسیکلتها خواهد بود.

پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز با بیان این‌که در حال حاضر اکثر خودروهای کشور دارای استاندارد یورو ۴ هستند افزود: در گذشته بسیاری از خودروسازان عنوان می‌کردند که بعلت نبود بنزین یورو ۴ در کشور تولید خودرو با کیفیت یورو ۴ مقرون به صرفه نیست؛ اما در حال حاضر و بدلیل توزیع گسترده بنزین یورو ۴ در کلانشهرهای کشور، خودروسازان هم خودروهایی با استاندارد یورو ۴ تولید می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز