خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد؛

ایران مقام اول صادرات قیر در آسیا خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۷۹

کشور ما در سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن قیر تولید می کند که، هفتمین کشور تولید کننده در دنیا و چهارمین کشور صادر کننده قیر در سطح جهان است.

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: کشور ما در سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن قیر تولید می کند که، هفتمین کشور تولید کننده در دنیا و چهارمین کشور صادر کننده قیر در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن دلاویز، مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد در نخستین کنفرانس بین المللی قیر پاسارگاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون تن تقاضا برای قیر در دنیا وجود دارد گفت: کشور ما ۴ درصد قیر جهان را تامین می کند و اولین کشور تولید کننده این فرآورده نفتی در سطح خاورمیانه است.

وی افزود: کشور ما در سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن قیر تولید می کند که، هفتمین کشور تولید کننده در دنیا و چهارمین کشور صادر کننده قیر در سطح جهان است.

دلاویز تصریح کرد: قیر ایران به خاطر کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه بازارهای بین المللی است اما متناسب با شان کشور ما نتوانسته ایم نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای ورود جدی و توسعه بازار صادراتی این صنعت برنامه هایی در دست تدوین و اجرا داریم که از جمله آنها ایجاد بستر لازم در بعد زیر ساختها و تغییر فضای شرکت برای ورود به عرصه بین المللی است.

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد خاطر نشان کرد: ما سیاست عقد قراردادهای بلند مدت را دنبال می کنیم که از جمله این سیاستها قرارداد صادرات ۵۰۰هزار تن قیر به کشور عمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همچنین دو میلیون تن تقاضا برای عقد قرارداد داریم که یکی از این کشورهای متقاضی از قاره اروپا است.

وی خاطر نشان کرد: ظرف کمتر از یکسال صادرات قیر کشور به دو برابر افزایش خواهد یافت.

دلاویز با بیان اینکه سیاست اصلی توسعه کسب و کار در سایه شفافیت است خاطر نشان کرد: ما توان تولید بالاترین استاندارد قیر را داریم به طوری که قیر ما مورد توجه جهان بوده و تاکنون به ۶۱ کشور صادرات داشته ایم ضمن اینکه با توجه به فضای کنونی کشور میزان تقاضا برای قیر ایران افزایش یافته است.

دلاویز گفت: برنامه ما این است که در کوتاه مدت فاصله ۵۰۰ هزار تنی صادرات قیر با کره جنوبی را پر کنیم و مقام اول صادرات این محصول را در سطح آسیا از آن خود کنیم و همچنین طی یک برنامه ششماه فاصله یک میلیون تنی صادرات قیر با روسیه را پرخواهیم کرد و به این ترتیب از سومین مقام صادرات این فرآورده پیشی خواهیم گرفت.

وی همچنین یادآور شد: تفاهم نامه ایجاد مرکز پژوهشی در حوزه قیر و آسفالت و انجام تحقیقات علمی وکاربردی بر روی عرضه نوین قیررا خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز