خبرگزاری کار ایران

ابراز امیدواری رئیس جمهوری اوکراین به سازش گازی با روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۹۱

رئیس جمهوری اوکراین پیش بینی می کند که توافقی درباره عرضه گاز روسیه به اوکراین در جریان گفتگوهای سه جانبه گازی میان کی یف، مسکو و کمیسیون اروپا در روز ٢٩ اکتبر(چهارشنبه ٧ آبانماه) در شهر بروکسل به دست آید.

رئیس جمهوری اوکراین پیش بینی می کند که کشورش این هفته با روسیه به یک توافق گازی دست یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از کی یف، پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین پیش بینی می کند که توافقی درباره عرضه گاز روسیه به اوکراین در جریان گفتگوهای سه جانبه گازی میان کی یف، مسکو و کمیسیون اروپا در روز ٢٩ اکتبر(چهارشنبه ٧ آبانماه) در شهر بروکسل به دست آید.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در گفتگوهای رو چهارشنبه به یک سازش و توافق گازی دست یابیم.

گفتگوها درباره شرایط عرضه گاز روسیه به اوکراین بر اساس یک توافقنامه موقت در حال انجام است.

گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اروپا پس از گفتگوهای سه جانبه در سه شنبه گذشته(٢٩ مهرماه) در شهر بروکسل گفت: ناکامی اوکراین در پرداخت بدهیهای گازی مربوط به گاز عرضه شده روسیه به این کشور، مشکل اصلی در امضای یک قرارداد موقت گازی میان دو کشور است.

وی افزود: دو طرف درباره عرضه گاز با قیمت ٣٨٥ دلار برای هر یکهزار مترمکعب به توافق رسیده اند.

آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفت: بدهی گازی اوکراین به شرکت روسی گازپرم ٥, ٣ میلیارد دلار است که ١. ۴ میلیارد دلار از این رقم تا پایان ماه اکتبر، و ٣. ١ میلیارد دلار دیگر نیز تا پایان سال ٢٠١۴ پرداخت خواهد شد.

وی افزود: پیش پرداخت برای تحویل گاز به اوکراین در ماه نوامبر سال ٢٠١۴ میلادی شاید ٧٧٠ میلیون دلار باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از این متعهد شد که کشورش در فصل زمستان به اتحادیه اروپا گاز کافی عرضه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز