خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت جی در همایش صنعت قیر:

افزایش شرکت های عرضه کننده عامل اصلی بدنامی قیر ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۳۳

معتقدم مهمترین مشکلی که ضربه‌های زیادی صنعت قیر کشورمان وارد کرده است افزایش بی‌رویه عرضه‌کنندگان قیر در بازار است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت جی در اولین همایش صنعت قیر با تاکید بر اینکه این شرکت قیر را با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کند گفت: در حال حاضر نفت جی ۴۰ درصد از بازار قیر کشور را در اختیار دارد و ۶۵ درصد از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.

به گزارش ایلنا، ابراهیمی با اشاره به مهمترین معضل شرکت‌های قیرساز در کشور اظهار کرد: معتقدم مهمترین مشکلی که ضربه‌های زیادی صنعت قیر کشورمان وارد کرده است افزایش بی‌رویه عرضه‌کنندگان قیر در بازار است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت جی همان قیری را که در ایران عرضه می‌کند به کشورهایی چون بلغارستان و ترکیه صادر می‌کند گفت: تاکنون هیچ آزمایشی کیفیت قیر نفت جی را زیر سوال نبرده است همچنین ۹۰ درصد کشورهای حاشیه خلیج فارس از قیر نفت جی استفاده می‌کنند که اگر کوچکترین مشکلی در کیفیت قیر مشاهده کنند محموله را به ایران برمی‌گردانند.

وی ادامه داد: باید این نکته را در نظر بگیریم که قیر مستقیم با جان مردم در ارتباط است اما این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های عرضه‌کننده قیر در بازار هیچ صلاحیتی برای تولید و عرضه قیر ندارند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت جی با بیان اینکه طبق آخرین استعلام به عمل آمده تنها ۷ شرکت در داخل کشور مجاز به تولید قیر بودند این در حالی است که بورس کالای ایران ۶۰ شرکت تولیدکننده و عرضه کننده ریجستر شده اند. در هیچ کجای دنیا چنین اماری از شرکت های تولید کننده قیر در یک کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به قیرهای تقلبی در بازار گفت: بسیاری از قیرهای تولیدشده در بازار از مازوت تولید می‌شوند و بعضا شن و ماسه هم در این قیر دیده شده که این باعثبدنامی قیر ایران در بازار جهانی می‌شود چنانکه چندی پیش کشور چین به بی‌کیفیتی قیر ایران اعتراض داشت.

همچنین میرزایی مدیر پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران در این مراسم افزایش شرکت‌های عرضه کننده در کشور را نشانه ایجاد رقابت در بازار دانس و گفت: افزایش ورود شرکت‌های تولید و عرضه کننده قیر در بورس کالای ایران را به فال نیک می‌گیریم چرا که هر چه شرکت‌ها بیشتر باشند کیفیت هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تاریخچه ورود قیر به بورس گفت: قیر از سال ۸۶ همزمان با ورود شرکت نفت جی به بورس از طریق کالای کشور عرضه شد که در سال ۸۹ با همکاری شرکت‌های مربوطه در پالایشگاه‌ها عرضه مواد اولیه برای تولید قیر هم وارد بورس شد.

میرزایی با اشاره به اجباری شدن رعایت استاندارد در تولید قیر گفت: خوشبختانه از تیر ماه سال ۹۲ استاندارد قیر برای اخذ استاندارد قیر برای شرکت‌های حاضر در بورس اجباری شد و تنها شرکت‌هایی در بورس باقی ماندند که استاندارد اجباری را دریافت کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز