خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

بازنگری قراردادهای نفتی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۳۶

در قراردادهای جدید نفتی تحت عنوان IPC، فضای جدیدی برای حضور پیمانکار در مراحل بهره برداری، تولید و نگهداری درازمدت تولید ترسیم شده است که تمام این فعالیتها نیازمند اعمال ظرافتهای حقوقی و استفاده درست از فرصتهاست.

برخی بندهای قراردادهای فعلی، مشکلاتی در زمینه های مختلف ایجاد کرده و این مهم اصلاح و بازنگری قراردادها را بیش از پیش ضروری کرده است.

به گزارش ایلنا، رکن الدین جوادی در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، با بیان این که مسئولیتها و ماموریتهای معوقه زیادی در شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: مدیریت جدید امور حقوقی این شرکت در ادامه روند تلاشهای انجام شده در این مدیریت، به حفظ جایگاه بلند شرکت ملی نفت در اقتصاد کشور یاری برساند.

وی تصریح کرد: امور حقوقی و امور مالی، دو بازوی اصلی شرکتهای معتبر و موفق خارجی در عرصه بین المللی است و و فارغ از نوع فعالیت سازمان، امور حقوقی این شرکتهای معتبر همواره در دست انسانهای قابل و توانمند است.

جوادی گفت: در جریان تمامی نشستهایی که با هدف امضای توافقنامه، تفاهمنامه یا قرارداد با حضور شرکتهای معتبر بین المللی فعال در حوزه نفت برگزار می شود، هیچگاه این شرکتها بدون تایید مدیر امور حقوقی خود، متن توافقنامه را امضا نمی کنند.

وی با اشاره به فعالیتهای زیادی که از ابتدا تاکنون در امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران انجام شده است، ادامه داد: با این وجود، توان امور حقوقی، پاسخگوی نیازهای ما نیست و همچنان راه درازی در پیش است.

بازنگری قراردادهای نفتی برای شرکت نفت بسیار حائز اهمیت است

معاون وزیر نفت تصریح کرد: امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران باید با تبحر کافی به نحوی فعالیتها را ساماندهی کند که ضمن حفظ منافع بخش خصوصی، منافع شرکت ملی نفت نیز تامین شود.

جوادی همچنین به فعالیتهای پیش روی صنعت نفت نظیر عرضه نفت خام در بورس انرژی و فروش اوراق سلف اشاره و تصریح کرد: همچنین در قراردادهای جدید نفتی تحت عنوان IPC، فضای جدیدی برای حضور پیمانکار در مراحل بهره برداری، تولید و نگهداری درازمدت تولید ترسیم شده است که تمام این فعالیتها نیازمند اعمال ظرافتهای حقوقی و استفاده درست از فرصتهاست.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که در این روند باید از هرگونه تصمیم گیری ناپخته اجتناب شود، گفت: همچنین درنظر گرفتن مقوله زمان که بی توجهی به آن، نرخ و زمان بازگشت سرمایه را در بسیاری از پروژه ها با مشکل مواجه می کند، در امور حقوقی و نحوه انعقاد قراردادها با اهمیت است.

وی خواستار اعمال نگاهی جامع به قراردادها شد و با تاکید بر این که امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خطیر و سنگینی برعهده دارد، گفت: همچنین با توجه به افزوده شدن بحثحل اختلاف به وظایف امور حقوقی، این امور باید با ایفای نقش ریش سفیدی نیز به صنعت نفت کمک کند.

جوادی با تاکید بر اهمیت بازنگری قراردادهای نفتی، برای شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: برخی بندهای قراردادهای فعلی، منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه های مختلف بویژه مباحثمالی طرحها و پروژه ها می شود که این امر، اصلاح و بازنگری قراردادها را بیش از پیش ضروری کرده است.

جوادی با تاکید بر این که داشتن نگاه حقوقی به مسائل برای همه مسئولان و مدیران شرکت ملی نفت ایران ضرورت دارد، خطاب به مدیر جدید امور حقوقی این شرکت، خواستار برگزاری دوره هایی برای آشنا کردن مدیران با این رویکرد حقوقی شد.

وی با اشاره به سابقه درخشان فعالیتهای علی اکبر ماهرخ زاده که به عنوان مدیر جدید امور حقوقی شرکت نفت منصوب شده است، عنوان کرد: ایشان بیش از ١٠ سال سابقه کار حقوقی در خارج از کشور را نیز در کارنامه دارند و طی چندماه بررسی ما برای انتخاب بهترین و شایسته ترین گزینه برای مدیریت امور حقوقی شرکت نفت، ایشان از سوی تمامی کارشناسان به اتفاق مورد تایید و تاکید بودند.

وی همچنین با اشاره به تمایل محمودرضا فیروزمند، مدیر سابق امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران را برای کناره گیری از این سمت خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به سوابق و قابلیتهای ایشان، شاهد ادامه همکاری ایشان با صنعت نفت در آینده باشیم.

بر پایه این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران(۴ آبان) طی احکامی جداگانه علی اکبر ماهرخ زاد را به مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و محمود رضافیروزمند را به عنوان مشاوره خود در امور حقوقی و قراردادها منصوب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز