خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۷۸

با تصویب هیات وزیران و پیگیری های انجام شده با مجلس شورای اسلامی بودجه سال ۹۴ یک بودجه تحولی در بخش آب خواهد بود که از مباحثسازه ای به سمت تحول در بخش های غیرسازه ای سوق داده شده است.

مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی، زیست محیطی آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در بودجه سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، تقی عبادی افزود: با تصویب هیات وزیران و پیگیری های انجام شده با مجلس شورای اسلامی بودجه سال ۹۴ یک بودجه تحولی در بخش آب خواهد بود که از مباحثسازه ای به سمت تحول در بخش های غیرسازه ای سوق داده شده است.

وی از پیگیری اعتبار لازم برای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال جاری در این دفتر با همکاری دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا و شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۳۹۴ اختصاص خواهد یافت.

عبادی با اشاره به تدوین طرح مدیریت پروژه در وزارت نیرو، گفت: بخش آب شامل کنترل و مهار آب ها، مدیریت حوضه، محیط زیست، آب های زیرزمینی، توسعه شبکه های کشاورزی، توسعه آبرسانی به شهرها و روستاها، طرح های فاضلاب و چندین شرح خدمات دیگر است که تمام این امور باید با نظام مدیریت پروژه کنترل و هدایت شوند.

مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی، زیست محیطی آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: با مرور برنامه ها و مشورت با سرآمدان بخش فنی - اجرایی کشور، اجرای مدیریت پروژه سازمانی در بخش آب با عنوان تدوین استانداردهای مدیریت پروژه و استقرار آن در صنعت آب و آبفا در دست تدوین که شامل بخش های حاکمیتی و اجرایی است و مدیریت تمام طرح های بخش آب در قالب این نظام تعریف و راهبری شوند.

عبادی با اشاره به وظیفه محول شده تدوین استانداردها و ضوابط بخش آب و آبفا، گفت: در ۲ سال گذشته ذهنیت اشتباهی در مراجع مرتبط رایج بوده که این امر به صورت یک ' پروژه ' با تاریخ شروع و پایان مشخص دیده می شد در حالی که این موضوع یک کار مستمر، زیربنایی و پایه ای است و تلاش ما اصلاح این نگاه است؛ به گونه ای که به عنوان وظیفه ای حاکمیتی به صورت دایم و مستمر، طرح استاندارد آب و آبفا دارای اعتبار مشخص باشد.

وی ادامه داد: در طرح استاندارد آب و آبفا ۱۱ کمیته تخصصی تشکیل شده که این کمیته ها با توجه به رشته هایی که در حوزه آب و آبفا وجود دارد برای هر فعالیت استاندارد مشخص آن را تدوین کنند. این طرح سابقه بیشر از۳۰ ساله دارد و کاری که امسال برنامه ریزی شده تکمیل چرخه استاندارد در دو محور آموزش و پیاده سازی استانداردها و استانداردسازی این بخش با بهره گیری از تجربیات جهانی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز