خبرگزاری کار ایران

معاون مخابرات خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی:

اختلال سیستم مخابرات منجر به قطع انتقال نفت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۳۹

اگر حداکثر ۱۰ دقیقه ارتباط مراکز مخابراتی خطوط انتقال نفت قطع شود این اجازه داده شده که عملیات انتقال نفت و فرآورده قطع شود تا مشکل وصدمات جبران ناپذیری پیش نیاید.

معاون مخابرات خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: درصورتی که ۱۰ دقیقه ارتباط مراکز مخابراتی خطوط انتقال نفت قطع شود این اجازه داده شده که عملیات انتقال نفت و فرآورده قطع شود تا مشکل وصدمات جبران ناپذیری پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا ناطقی معاون مخابرات خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در نشست خبری با بیان اینکه ارتباط مخابراتی نفت بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ سال از صنعت پالایش در کشور یکی از حساسترین نیاز ها در حوزه انتقال فرآورده ای نفتی است، گفت: برقراری ارتباط مستمر و شبانه روزی مراکز انتقال نفت در کلیه نقاط کشور وظیفه بعهده مخابرات نفت است که آن را بصورت شبانه روزی ادامه می دهد تا حتی چند ثانیه ارتباط قطع نشود.

وی افزود: اگر حداکثر ۱۰ دقیقه ارتباط مراکز مخابراتی خطوط انتقال نفت قطع شود این اجازه داده شده که عملیات انتقال نفت و فرآورده قطع شود تا مشکل وصدمات جبران ناپذیری پیش نیاید.

ناطقی تصریح کرد: ضرایب نگهداری و پایداری برای مخابرات صنعتی با ضریب نگهداری ۹۹.۹۹ درصد در طول یک سال کاری تعریف می شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۳۶ همزمان با راه اندازی خط لوله ۱۰ اینچ آبادان - ری مخاربرات صنعت نفت راه اندازی می شود که با بر قراری ۲ کانال رادیویی وظیفه ارتباط مخابراتی ۱۳ مرکز انتقال را داشتند که به مرور زمان این صنعت مخابرات نیز پیشرفت کرد.

ناطقی تصریح کرد: با توجه به سیستم وتکنولوژی مخابراتی روز بجز سیستم تلفن همراه اکثر سیستم های مخابراتی را داریم و همچنین از تکنولوژی روز دنیا، پزشکی از راه دور و سیستم ویدئو کنفرانس و آموزش از راه دور استفاده می شود.

گفتنی است؛ شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی دارای ۲۰ ایستگاه مخابراتی شامل ایستگاه سمنگان، قاقان، راهگرد، ازنا ۷۱۱، چمن سلطان، آقداش، دره بید، تهران، رازان، اراک، اراک۲۲۳، قم، شهید مهدوی، شهید میرزایی، همدان، پالایشگاه اراک، بهرامیان، مهاجران و میاندشت است که ایستگاه مخابراتی سمنگان از جمله مهمترین ایستگاه های مخابراتی در این منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز