خبرگزاری کار ایران

بهای نفت دوباره کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۳۶

قیمتهای نفت خام پس از یک روز افزایش به دلیل بازگشت نگرانیهای معامله گران از افزایش عرضه این محصول، روز پنجشنبه بار دیگر کاهش یافت، این در حالی است که تداوم بالا رفتن ارزش دلار بهای محصولات وابسته به این واحد پولی را تحت تأثیر قرار می دهد.

در پی افزایش نگرانیها از عرضه بیش از تقاضای نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت خام در معاملات پایانی روز گذشته بار دیگر روندی نزولی را تجربه کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمتهای نفت خام پس از یک روز افزایش به دلیل بازگشت نگرانیهای معامله گران از افزایش عرضه این محصول، روز پنجشنبه بار دیگر کاهش یافت، این در حالی است که تداوم بالا رفتن ارزش دلار بهای محصولات وابسته به این واحد پولی را تحت تأثیر قرار می دهد.

با وجود افزایش ارزش بورس نیویورک به بالاترین سطح در معاملات بعدازظهر گذشته و ایجاد خوش بینی نسبت به قیمت نفت، شاخص نفت خام برنت و نفت دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت نهایی نفت خام برنت روز پنجشنبه برای معاملات آتی با ٩ سنت کاهش به ٨٢ دلار و ٨۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات ابتدایی روز پنجشنبه ٩٠ سنت کاهش یافته بود.

همچنین نفت خام دابلیو تی آی آمریکا در معاملات پایانی روز پنجشنبه با ٧٧ سنت کاهش با قیمت ٧٧ دلار و ٩١ سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت آمریکا در معاملات میان روز با کاهش یک دلار و ٥۶ سنت همراه بود.

به دنبال شایعه انفجار یک خط لوله فرآورده های نفتی عربستان، همچنین گزارش اخیر درباره ذخیره سازی هفته گذشته نفت آمریکا، قیمت نفت برنت در معاملات پایانی چهارشنبه(١۴ آبان ماه) با اندکی افزایش همراه بود، این در حالی است که بهای نفت آمریکا نزدیک به دو درصد افزایش یافت.

پافشاری اوپک از عدم نگرانی نسبت به کاهش حدود ٣٠ درصدی قیمت نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون، قیمتهای نفت را در روز پنجشنبه تحت تأثیر قرار داد. معامله گران بر این باورند که تولید نفت اوپک در نشست ٢٧ نوامبر(۶ آذر ماه) این سازمان کاهش نمی یابد.

جین مک گیلان، تحلیلگر عالی رتبه موسسه تردیشن انرژی در استمفورد در ایالت کانتیکات، گفت: به نظر نمی رسد که هیچ یک از تولیدکنندگان قدرت کاهش تولید نفت را داشته باشند؛ اما رکود اقتصادی در اروپا، کاهش بیش از انتظار رشد اقتصادی چین و افزایش رونق اقتصادی آمریکا و در پی آن افزایش ارزش دلار ما را نگران می کند.

معامله گران نفتی همچنین نسبت به توافق زودهنگام هسته ای ایران نیز ابراز نگرانی کرده اند، زیرا این قرارداد می تواند با کاهش تحریمها علیه صادرات نفت تهران، به تولید نفت در بازار جهانی اضافه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز