خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

وزارت نیرو برای تامین مالی به نفت وابسته نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۱۰

تنها راه درآمد ما از فروش نفت نیست و در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیارد کیلو وات ساعت در سال صادرات برق به کشورهای همسایه داریم که کمک شایانی به ما می کند.

وزارت نیرو برای تأمین مالی خود به جز فروش نفت مکانیزم های دیگری نیز در دست دارد که می تواند در مواقع لزوم از آن ها بهر برداری کند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی و کاهش بودجه دولت، تحقق وعده ها برای کمک به وزارت نیرو را با مشکل رو به رو خواهد کرد یا خیر، گفت: من این مطلب را قبول ندارم.


وی ادامه داد: تنها راه درآمد ما از فروش نفت نیست و در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیارد کیلو وات ساعت در سال صادرات برق به کشورهای همسایه داریم که کمک شایانی به ما می کند.


چیت چیان تصریح کرد: مکانیزم های دیگری نیز وجود دارد تا ما بتوانیم به این مشکلات غلبه کنیم؛ مثلا در قانون بودجه سال جاری تبصره ای مبنی بر امکان تهاتر برق وجود دارد که امکان پرداخت بدهی های بخش خصوصی را برای ما فراهم می کند.


چیت چیان با اشاره به وجود مکانیزم های دیگر برای رفع کسری بودجه گفت: مکانیزم دیگر ما اسناد خزانه اسلامی می تواند به ما کمک کند، اما؛ طبیعی است که اگر قیمت نفت بالاتر باشد و ما میزان صادرات بیشتری از نفت داشته باشیم، مشکلات مالی با سرعت بیشتری حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز