خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران:

حل مشکل مالی صنعت برق در بودجه ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۱۷

در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها، قسمتی از این مشکل حل شد و در برنامه جدید تدوین شده نیز پیش بینی تامین منابع جدید برای صنعت برق کشور صورت گرفته است.

رئیس دفتر ریاست جمهور گفت: در سال های گذشته بخش زیادی از منابع درآمدی صنعت برق به این بخش تزریق نمی شد که این اتفاق سبب بروز بدهی های بسیاری در این حوزه شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در جمع خبرنگاران با بیان این که خوشبختانه پتانسیل مناسبی در تولید نیروگاه ها، بخش انتقال و توزیع برق وجود دارد و این بخش قابلیت رقابت با کشورهای دیگر را توانسته ایجاد کند، گفت: در سال های اخیر درآمدهای صنعت برق به داخل این صنعت تزریق نمی شد که این مسئله تعهدات و بدهی ها را در صنعت برق افزایش داده است.


نهاوندیان با اشاره به این مطلب که این اتفاق رشد صنعت برق را کند کرد، افزود: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها، قسمتی از این مشکل حل شد و در برنامه جدید تدوین شده نیز پیش بینی تامین منابع جدید برای صنعت برق کشور صورت گرفته است.


وی با ابراز امیدواری نسبت به حل شدن مشکلات مالی این صنعت در بودجه سال آینده گفت: در لایحه خروج از رکود هم منابعی در نظر گرفته شد و این امید وجود دارد که با توجه به گشایش هایی که در مناسبات بین المللی صورت گرفته است بتوانیم به بازار های مناسب تری دست پیدا کنیم.


رئیس دفتر ریاست جمهوری جلب سرمایه های خارجی را از دیگر اثرات گشایش های بین المللی دانست و افزود: برآوردها نشان می دهد که ایران به عنوان یک قطب تأمین انرژی منطقه ای و به طور خاص در بخش برق، می تواند در عرصه های بین المللی ظاهر شود که البته این نیاز به سرمایه گذاری های بسیاری دارد.


وی در پایان متذکر شد: ما می توانیم از بخش خصوصی داخلی و خارجی برای توسعه صنعت برق استفاده کنیم و برای این مهم سیاست گذاری شده است تا فضای کامل برای جذب این سرمایه گذاری ها حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز