خبرگزاری کار ایران

آژانس بین المللی انرژی:

آسیایی ها در بازار گاز نیاز به اصلاحات دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۶۳

بر اساس تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی دولتهای آسیایی باید برای تغییر شکل بازارهای گاز طبیعی مایع شده(ال ان جی) از تحولات استقبال کنند.

دولتهای آسیایی برای تغییرشکل در بازارهای ال ان جی، باید از اصلاحات استقبال کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه برخط هلنیک شیپینگ نیوز(اخبار صادرات یونان)، بر اساس تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی دولتهای آسیایی باید برای تغییر شکل بازارهای گاز طبیعی مایع شده(ال ان جی) از تحولات استقبال کنند.

این کشورها بابد برای پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش ال ان جی به این اصلاحات دست بزنند.

بر اساس این گزارش، انعطاف پذیری محدود و مسائل قیمتگذاری از مهمترین چالشهای این کشورها برای توسعه بازارهای کارآمدتر هستند.

آژانس بین المللی انرژی پیش از این، از نیاز به بازارهای شفافتر و کارآمدتر در آسیا که قیمت گاز آنها چهار برابر بالاتر از قیمتها در شمال آمریکاست و در زمستان می تواند حتی به پنج برابر قیمت هم برسد خبر داد.

اکنون این موضوع درحال تبدیل شدن به مسئله ای حادتر است، زیرا تقاضا برای ال ان جی در این منطقه رو به افزایش است و بازارهای ال ان جی جهانی می شوند.

انتظار می رود تا سال ٢٠٢٠، حدود ١٥٠ میلیارد متر مکعب از منابع ال ان جی، بوسیله پروژه های متعددی در استرالیا تامین شود.

پیش بینی می شود که در همین مدت زمان، تقاضا برای گاز آسیا حدود ٢٥٠ میلیارد متر مکعب رشد داشته باشد.

ماریا فن در هوفن، رئیس آژانس بین المللی انرژی در گزارش تازه خود با عنوان " تلاش آسیا برای ال ان جی در بازار جهانی " در کنفرانس تولید کنندگان و مصرف کنندگان ال ان جی که در توکیو برگزار شد، گفت: کشف منابع جدید ال ان جی در آسیا فرصتی طلایی را برای آن بوجود آورده است، اما ابتدا دولتهای منطقه باید مدیریت بازارها را بدست گیرند.

وی افزود: آسیا باید برای تبدیل شدن گاز به یکی از عوامل پایدار در امنیت انرژی منطقه، دست به اصلاحات بزند.

قیمتهای بالا برای کشورهای مصرف کننده در آسیا پایدار نیستند و مشکل برای کشورهایی که قیمتها را برای برای مصرف کنندگان نهایی پایین تر می آوردند، حادتر است.

با این حال، تا زمانی که زنجیره تامین ال ان جی سرمایه و انرژی زیادی را صرف می کند، روند کاهش قیمت ال ان جی، ساده و سریع نخواهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز