خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق:

بدنبال افزایش قیمت آب و برق هستیم / افزایش ۲۰ درصدی بودجه پیشنهادی ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۲۸

۱۲ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از تلفات شبکه برق و افزایش راندمان نیروگاه‌ها در بودجه ۹۳ درنظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با شفاف‌سازی اقتصادی برق هزینه تمام شده قیمت برق نیز مشخص شده و برای کاهش هزینه در مسیر منطقی قدم برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دائمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در نشست جانبی چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در خصوص افزایش قیمت آب و برق گفت: حتما پیشنهاد برای تعدیل قیمت آب و برق را داریم اما این که مورد تایید دولت قرار بگیرد را نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم اما نباید از نظر دور داشت که تعدیل قیمت باید متناسب با نرخ تورم کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بهره‌وری آب و برق مدیریت بهتر و تعدیل تعرفه‌هاست گفت: مشترکان در بحثمصرف آب و برق جزو پرمصرف‌ها هستند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه بحثقیمت آب و برق باید به صورت تخصصی و فنی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست دولت بر این است که افزایش قیمت آب و برق در فازهای بعدی هدفمندی صورت گیرد و وزارت نیرو نیز معتقد نیست که تغییر قیمت مستقل از هدفمندی انجام گیرد.


وی اظهار داشت: ما پیشنهاد افزایش قیمت آب و برق با اجرای هدفمندی و در صورت عدم اجرای هدفمندی را به دولت داده‌ایم اما اینکه در چه شرایطی این تعدیل را قبول کند مشخص نیست.

دائمی در خصوص چگونگی پرداخت بدهی‌ پیمانکاران گفت: طرحی که در دولت در این خصوص مطرح است، این است از اوراق و اسناد اعتباری برق استفاده شود یا اینکه دولت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده به ما پرداخت نماید همچنین استفاده از خزانه اسلامی از دیگر راهکارهای پرداخت بدهی به پیمانکاران است.

وی در ادامه تصریح کرد: با شفاف‌سازی اقتصادی برق هزینه تمام شده قیمت برق نیز مشخص شده و برای کاهش هزینه در مسیر منطقی قدم برداشته می‌شود.

دائمی در خصوص کاهش تلفات شبکه برق نیز گفت: افزایش راندمان و کاهش تلافات جزو برنامه‌های وزارت نیرو است به طوریکه افزایش بهره‌وری بر احداثنیروگاه جدید اولویت دارد.

وی تصریح کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از تلفات شبکه برق و افزایش راندمان نیروگاه‌ها در بودجه ۹۳ درنظر گرفته شده است.

وی افزود: افزایش راندمان نیروگاه‌ها در یک برنامه ۵ ساله به رقم ۴۵ درصد خواهد رسید و همچنین کاهش تلفات شبکه برق طبق میثاق‌نامه‌ای که به امضا رسیده است طی یک سال آینده انجام خواهد شد.

وی در در خصوص ظرفیت‌های بودجه سال آینده گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام افزایش بهره‌وری و اختصاص اعتبار برای واحدهای نرم‌افزاری از جمله نکات مورد توجه در بودجه سال آینده است.

دائمی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی سال آینده در مقایسه با سال ۹۳ بیست درصد افزایش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز