خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت‌و‌گو با ایلنا:

میانگین قیمت برق صادراتی ۸ تا ۱۱ سنت / در ازای برق صادراتی ارز وارد کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۸۵

اگر بخواهیم میزان صادرات برق را افزایش دهیم ارقام قیمت برق با توجه به قیمتهای فعلی جهانی ممکن است بالا‌تر هم برود.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل قیمت برق صادراتی را بین ۸ تا ۱۱ سنت اعلام کرد وگفت: پول برق به صورت ارز وارد کشور می‌شود.

اسماعیل محصولی، قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در خصوص قیمت برق صادراتی گفت: قیمت صادرات برق برای کشورهای مختلف فرق می‌کند مثلا قیمت برقی که به افغانستان صادر می‌شود به خاطر کمک توسعه‌ای به این کشور پایین‌تر است اما این قیمت برای پاکستان و ترکیه و عراق بیشتر است.

وی میانگین قیمت برق صادراتی را بین ۸ تا ۱۱ سنت اعلام کرد و افزود: هر کیلو وات ساعت برق از ۴ تا ۵ سنت شروع شده و بالا‌ترین قیمت آن تا ۱۲ یا ۱۳ سنت خواهد بود.

محصولی تصریح کرد: اگر بخواهیم میزان صادرات برق را افزایش دهیم این ارقام با توجه به قیمتهای فعلی جهانی ممکن است بالا‌تر هم برود.

وی در خصوص اینکه آیا با توجه به تحریم‌ها در اجرای برق صادراتی ارز وارد کشور می‌شود یا کالا خاطر نشان کرد: معمولا از بعضی از کشور‌ها در صورت نیاز تجهیزات وارد می‌کنیم اما اغلب پول برق به صورت ارز از کانالهای مختلف وارد کشور می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز