خبرگزاری کار ایران

خطر ترانزیت گاز به اروپا از مسیر اوکراین به مرز بحران رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۱۳

شرکت روسی گازپروم روز جمعه(٢٣ آبانماه) در نتایج مالی سه ماه سوم خود اعلام کرد: خطر ترانزیت گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین به " سطح بحرانی " رسیده و این شرایط مربوط به بدهیهای معوقه شرکت نقتوگاز اوکراین پیش از گاز تحویل داده شده ٣٠ سپتامبر سال ٢٠١۴ است.

شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که خطر ترانزیت گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین به سطح بحرانی رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، شرکت روسی گازپروم روز جمعه(٢٣ آبانماه) در نتایج مالی سه ماه سوم خود اعلام کرد: خطر ترانزیت گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین به " سطح بحرانی " رسیده و این شرایط مربوط به بدهیهای معوقه شرکت نقتوگاز اوکراین پیش از گاز تحویل داده شده ٣٠ سپتامبر سال ٢٠١۴ است.

روسیه یک سوم از نیازهای گازی اروپا را تامین می کند و نیمی از این رقم از مسیر اوکراین ترانزیت می شود.

س از ماهها مذاکره، اوکراین، روسیه و اروپا روز پنجشنبه(هشتم آبانماه) به یک توافق موقتی درباره تحویل گاز به اوکراین در فصل زمستان دست یافتند.

اوکراین موافقت کرده است که ٣, ١ میلیارد دلار از بدهی گازی خود را در دو قصد تا پایان امسال به روسیه بپردازد؛ روسیه نیز موافقت کرد که ١٠٠ دلار تخفیف در بهای گاز صادراتی به کی یف در ماههای پیشرو اعمال کند.

سرمایه گذاری ١٨ میلیارد دلاری گازی گازپروم در سال ٢٠١٥

شرکت گازپروم روز پنجشنبه(٢٢ آبانماه) نیز اعلام کرد: این شرکت برای توسعه میدانهای گازی شبه جزیره یامال و تحقیق درباره یک مسیر جدید انتقال گاز به چین(مسیر غربی) ١٨, ١ میلیارد دلار(٨٣٩. ٢ میلیارد روبل) سرمایه گذاری خواهد کرد.

این رقم کمتر از یک تریلیون روبل(واحد پول ملی روسیه) در نظر گرفته شده برای سال ٢٠١۴ است.

شرکت گازپروم هفته گذشته یادداشت تفاهمی با چین امضا کرد و امیدوار است که این یادداشت تفاهم منجر به ترانزیت سالانه ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز اضافی به چین از مسیر غربی شود.

شرکت گازپروم همچنین اعلام کرد: این شرکت آماده آغاز ساخت بخش زیردریایی خط لوله گازی ساوثاستریم از مسیر دریای سیاه است.

خط لوله ساوثاستریم برای ترانزیت گاز روسیه به اروپا بدون عبور از اوکراین طراحی شده است.

گازپروم به تاثیر تحریمهای غرب علیه این شرکت اشاره نکرد.
بروکسل به دلیل اینکه اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی به گاز روسیه است، توسعه این طرح را به حال تعلیق درآورده است.

بخش فراساحلی خط لوله ساوثاستریم شامل چهار خط لوله موازی است که از بستر دریای سیاه می گذرد؛ هر خط لوله حدود ٩٣٠ کیلومتر طول و ظرفیت صادرات روزانه حدود ۴٠ میلیون مترمکعب گاز را دارد؛ شرکت ساوثاستریم ترنسپورت جریان گاز را بدون وقفه کنترل و بررسی می کند.

یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین نیز روز جمعه اعلام کرد: کی یف به احتمال زیاد تا پایان امسال حدود یک میلیارد مترمکعب گاز از روسیه می خرد.

روسیه که ماه ژوئن گذشته عرضه گاز به اوکراین را به دلیل بدهیهای گازی این کشور قطع کرد، اصرار دارد که این کشور برای تحویل آتی گاز پیش پرداخت بدهد.

وی گفت: من درباره خرید حدود ١, ٥ میلیاردمترمکعب گاز گفتگو کرده ام اما به احتمال زیاد خرید گاز حدود یک میلیارد مترمکعب خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز