خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا درصدد احیای نفت ١٠٠ دلاری

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۶۴

هدف ونزوئلا حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام است و ما معتقدیم که قیمتها هم اکنون در سطح بسیار پایینی قرار دارد و بی ثباتی به نفع هیچ یک از حاضران در بازارهای جهانی نفت خام نیست.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با ابراز نگرانی از روند کاهشی قیمتهای نفت خواستار اجماع اعضای اوپک در اجلاس آتی این سازمان با هدف افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش ایلنا، رافائل رامیرز، ظهر امروز(شنبه ٢۴ آبانماه) در حاشیه دیدار با بیژن زنگنه گفت: هدف از سفر به تهران و دیدار با وزیر نفت ایران، به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و بحثو تبادل نظر در باره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام بوده است.

وی افزود: ایران و ونزوئلا هم اکنون مواضع نزدیکی درباره شرایط بازار نفت دارند، ما همیشه به دنبال حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام هستیم و در جریان این دیدار زمان زیادی را صرف گفتگو و بررسی درباره بنیادهای بازار کردیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تصریح کرد: امیدواریم در صدو شصت و ششمین نشست عادی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) در وین اتریش، اعضای اوپک بر سر یک موضع و تصمیم واحد به اجماع برسند.

وی درباره دیدارهای اخیر خود با مقامهای نفتی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، گفت: در جریان کنفرانس تغییرات اقلیمی که ١۴ ابانماه در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار شدبا علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیدار و گفتگو داشتم، سپس با معاون وزیر انرژی مکزیک در امور نفت دیدار کردم و همچنین ٢١ آبانماه در الجزایر با یوسف یوسفی، وزیر انرژی و معادن این کشور در باره اوضاع بازارهای جهانی نفت خام به بحثو تبادل نظر پرداختیم.

رامیرز اعلام کرد: امشب پس از این دیدار برای دیدار و مذاکره با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه درباره مسائل بازار نفت به این کشور سفر خواهم کرد.

وی با بیان این که ونزوئلا به دنبال اطلاع از دیدگاه های این کشورها درباره شرایط بازار نفت است، گفت: هدف ونزوئلا حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام است و ما معتقدیم که قیمتها هم اکنون در سطح بسیار پایینی قرار دارد و بی ثباتی به نفع هیچ یک از حاضران در بازارهای جهانی نفت خام نیست.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: ما در حال تلاش برای بهبود شرایط در آینده و خواهان شرایط بهتر برای همه فعالان در بازار هستیم.

رامیرز گفت: ما همواره خوشبین هستیم و شرایط آینده به شرایط کنونی بستگی خواهد داشت، چناچه امروز به دقت شرایط بازارهای را بررسی کنیم می توان نسبت به آینده خوش بین بود.

وی در پاسخ به سوالی در باره این که آیا به نظر شما اعضای اوپک در نشست ۶ آذر ماه بر سر یک موضع مشترک به اجماع می رسند، گفت: باید منتظر ماند و دید. اعضای اوپک منافع مشترکی دارند بنابراین باید منتظر نتیجه نشست ١۶۶ این سازمان بمانیم.

وزیر خارجه ونزوئلا قیمت ١٠٠ دلار برای هر بشکه را برای ونزوئلا مطلوب ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز