خبرگزاری کار ایران

پیش از نشست ١۶۶ اوپک

دیدارهای دیپلماتیک اعضای اوپک شدت گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۰۰

عبدالله الثانی، نخست وزیر لیبی، روز شنبه(٢۴ آبانماه) به ریاض پرواز کرد تا بلافاصله پس از ترک فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق، بتواند با مقامهای سعودی در باره شرایط کنونی بازار نفت و شیوه واکنش به آن گفتگو کند.

تولیدکنندگان نفت اوپک دو هفته مانده به برگزاری نشست سالانه این سازمان، تلاشهای دیپلماتیک خود را افزایش داده و در گفتگو با دیگر اعضا خواهان رسیدن به اجماع برای مقابله با کاهش شدید قیمت نفت هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، عبدالله الثانی، نخست وزیر لیبی، روز شنبه(٢۴ آبانماه) به ریاض پرواز کرد تا بلافاصله پس از ترک فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق، بتواند با مقامهای سعودی در باره شرایط کنونی بازار نفت و شیوه واکنش به آن گفتگو کند.

در همین حال، رافائل رامیرز، وزیر خارجه ونزوئلا و وزیر نفت پیشین این کشور، به تازگی برای گفتگو در باره قیمت نفت به الجزایر، قطر و ایران سفر کرد. علی النعیمی، وزیر نفت عربستان نیز به تازگی به کشورهای آمریکا لاتین سفر کرد.

کامل الحرامی، تحلیلگر کویتی، گفت: عربستان نمی خواهد این مسیر(کاهش تولید نفت) را به تنهایی بپیماید، آنها می خواهند همه در این زمینه تلاش کنند، عربستان تلاش می کند تا پیش از آغاز نشست اوپک توافق نظر دیگر اعضای این سازمان را جلب کند.

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، فشار شدیدی بر بودجه دولتهای تولیدکننده نفت می آورد. در این میان باید توجه کرد که عراق درگیر جنگ پر هزینه ای با داعش است و لیبی در میان درگیریهای سیاسی قصد دارد تولید نفت خود را ثابت نگه دارد.

از سوی دیگر، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در سفرهایی به کویت و قطر پیام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را به سران کشورهای همسایه خود رساند و از تحولات بازار نفت با آنها گفتگو کرد.

نیکلاس مادورو، نیز در رابطه با اهداف سفر رامیرز به پنج کشور عضو اوپک، گفت: ما تلاش می کنیم تا از ونزوئلا، نفت ونزوئلا، بازارهای جهانی و قیمت نفت دفاع کنیم، نفت توسعه اقتصادی و زندگی اجتماعی ما به نفت وابسته است.

خبرگزاری الجزایر پس از دیدار رامیرز و رئیس جمهوری الجزایر خبر داد که دو طرف توافق کرده اند در نشست آینده اوپک اظهار نظر واحدی برای مقابله با سقوط قیمت نفت داشته باشند.

الحرامی تاکید کرد: این کشورها می توانند به عربستان بروند و حمایت عربستان را در مقابله با کاهش قیمت نفت بخواهند اما این چیزی را تغییر نمی دهد، در نشست اوپک، النعیمی به فکر کاهش تولید نفت بوسیله همه اعضاست و اگر این اتفاق نیافتد، تغییری رخ نمی دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز