خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت اعلام کرد؛

بررسی دلایل و راهکارهای جلوگیری از کاهش قیمت نفت در دیدار با مقامات قطر و کویت

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۱۸

آنچه مهم است این که برخی از کشورها به دلیل خارج شدن برخی دیگر از کشورها از مدار تولید، تولید خود را افزایش دادند، هم اکنون برای آنها دشوار است تولیدشان را کاهش دهند تا بازار نفت به یک وضع با ثبات برسد و برای این تصمیم خود دلایلی می تراشند.

وزیر نفت گفت: دیدار با امیر قطر و امیر کویت و همچنین مقامهای نفتی این دو کشور همسو با این هدف انجام و در این دیدارها دلایل کاهش قیمت نفت و راهکارهای جلوگیری از آن بررسی شد.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه درباره سفر هفته گذشته خود به کویت و قطر در آستانه اجلاس اوپک اظهار داشت: هدف از این سفرها مشورتهای متعارفی است که معمولا هنگام خروج بازار از حالت عادی، اعضای اوپک چه بصورت تلفنی چه بصورت حضوری بویژه در زمان نزدیک به برگزاری اجلاس انجام می دهند.

به گفته وی، وحدت و استحکام اعضای اوپک برای تامین منافع بلندمدت و کوتاه مدت از اهداف مهم این سازمان است.

وزیر نفت درباره اینکه در این مذاکرات نظر ایران به چه میزان به این دو کشور نزدیک بوده، تصریح کرد: در این دیدارها دیدگاه های مختلفی بحثو بررسی شد؛ به صورت درصدی نمی توان تخمین زد که چند درصد دیدگاه های ایران به این دو کشور نزدیک بوده است، زیرا هم اکنون زمان تبادل نظرها است تا در اجلاس پیش رو درباره آن تصمیم گیری شود.

وی درباره اجلاس ١۶۶ اوپک و حساسیت ویژه آن از نظر سیاسی و اقتصادی گفت: در اوپک با کاهش قیمت نفت، حساسیت ها زیاد می شود.

وزیر نفت درباره افزایش تولید نفت از ذخایر غیرمتعارف و تاثیر آن بر تصمیم گیری اعضا در اجلاس جاری اوپک، گفت: قیمت پایین نفت قاعدتا ثبات و رشد تولید نفت از ذخایر غیرمتعارف را حداقل در میان مدت به تاخیر می اندازد و این موضوعی است که همه به آن اذعان دارند، در نتیجه در اجلاس آتی اوپک باید در زمینه تاثیر تولید نفت از ذخایر غیر متعارف بر بازار نفت بحثو گفتگو شود.

زنگنه گفت: آنچه مهم است این که برخی از کشورها به دلیل خارج شدن برخی دیگر از کشورها از مدار تولید، تولید خود را افزایش دادند، هم اکنون برای آنها دشوار است تولیدشان را کاهش دهند تا بازار نفت به یک وضع با ثبات برسد و برای این تصمیم خود دلایلی می تراشند.

وزیر نفت در ادامه دیدارهای پیش از اجلاس یکصد و شصت و شش اوپک و برای رایزنی درباره بازار نفت سه شنبه(٢٧ آبان) به امارات متحده عربی سفر می کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه با هدف تبادل نظر درباره بازار و دلایل کاهش قیمت نفت و در ادامه سفرهای پیش از اجلاس ٢٧ نوامبر(پنجشنبه ۶ آذرماه) اوپک، سه شنبه به امارات متحده عربی سفر می کند.

وزیر نفت قرار است در این دیدار با مقامهای عالیرتبه و همتای اماراتی خود دیدار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز