خبرگزاری کار ایران

وزیر دارایی عربستان:

شرایط بازار نفت باید به عرضه و تقاضا واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۹۱

همه موافق اند که قیمت نفت به عرضه و تقاضا مربوط است و باید بازار عرضه و تقاضا آن را تنظیم کند.

وزیر اقتصاد عربستان اعلام کرد که تصمیم بر آن شد که در اجلاس گروه بیست موضوع کاهش قیمتها در برنامه نباشد و واکنش به آن بر عهده بازار باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مجله گالف بیزنس، ابراهیم العصاف اعلام کرد که اجلاس G٢٠ بر روی ناپایداری قیمتهای نفت تمرکز نخواهد کرد زیرا توافق بر این بود که این موضوع به عرضه و تقاضای نفت واگذار شود.

وی که در این اجلاس در بریزبن استرالیا شرکت کرده است، به تلویزیون العربیه گفت: در گذشته، نقش عربستان در ثبات بازارهای نفت مورد تحسین قرار گرفته است، بنابراین موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و مانند نشستهای پیشین چندان مورد توجه نیست.

وزیر دارایی ادامه داد: همه موافق اند که قیمت نفت به عرضه و تقاضا مربوط است و باید بازار عرضه و تقاضا آن را تنظیم کند.

اجلاس سالانه گروه بیست، نشستی اقتصادی است که با حضور سران ١٩ کشور به علاوه اتحادیه اروپا تشکیل می شود. این اجلاس پس از بحران اقتصادی آسیا، برای نخستین بار از سال ١٩٩٩ میلادی با نشست وزیران امور اقتصادی و روسای بانکهای مرکزی کشورها تشکیل شد.

اجلاس اقتصادی گروه بیست که در استرالیا برگزار شد به موضوعاتی مانند رشد بالاتر اقتصادی و تولید شغل بیشتر، آماده کردن اقتصاد جهانی برای مقابله با شوکهای بعدی، قدرتمند کردن موسسات جهانی در جهت تضمین بازخورد واقعی از اقتصاد جهانی پرداخت.

اجلاس امسال از تاریخ ١١ نوامبر(٢٠ آبانماه) در سطوح مختلف حاکمیتی برگزار شد و در روزهای ١٥ و ١۶ نوامبر(٢۴ و ٢٥ آبانماه) وزرای اقتصاد کشورها و نیز روسای جمهوری کشورهای عضو و مدعو در نشستهای جداگانه با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز