خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

امیدواریم از خشکسالی عبور کنیم / مصرف آب از منابع پیشی گرفت، مدیریت تقاضا در اولویت قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۱۰

با هماهنگی صندوق توسعه ملی تسهیلات مالی برای بخش خصوصی فراهم شده است و مصوبات قانونی مورد نیاز در این زمینه نیز گرفته شده است.

چیت‌چیان گفت: طی سال آینده محور اصلی اقداماتمان را بر روی خرید تضمینی آب و طرح‌های فاضلاب قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر نیرو در حاشیه آغاز به کار دهمین نمایشگاه صنعت آب در جمع خبرنگاران، گفت: میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال جاری آبی تا ۲۴ آبان ماه ۳۷ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد و در مقایسه با درازمدت رشد ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر روند بارش باران در کشور به همین صورت ادامه داشته باشد کشور از خشکسالی خارج می‌شود و سالی نرمال خواهیم داشت.

وی در خصوص مدیریت منابع آبی کشور گفت: در گذشته منابع بیشتر از مصارف بود ولی در حال حاضر مصرف از منابع پیشی گرفته و در این مرحله باید مدیریت تقاضا را درنظر بگیریم چرا که منابع زیادی در اخیتار نداریم و ناچار به این هستیم که مصرف را کاهش دهیم.

وی در خصوص اقداماتی که در زمینه حمایت از بخش خصوصی نیز صورت گرفته گفت: با هماهنگی صندوق توسعه ملی تسهیلات مالی برای بخش خصوصی فراهم شده است و مصوبات قانونی مورد نیاز در این زمینه نیز گرفته شده است.

چیت‌چیان طی سال آینده محور اصلی اقداماتمان را بر روی خرید تضمینی آب و طرح‌های فاضلاب قرار داده‌ایم، تأکید کرد: حضور فعال صادراتی در ۲۰ کشور دنیا نشان از فعالیت پرشور صنعت‌گران در صنعت آب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز