خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش بی‌سابقه تراز دریاچه ارومیه / همکاری کنیم قضیه وکیل ۳۲ میلیاردی شفاف شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۱۴

امیدواریم در بودجه ۹۴ بخش زیادی از مشکلات بهره وری آب و برق حل شود / با توجه به بارش‌ها و طرح‌های نوزده گانه به نجات دریاچه ارومیه امیدواریم.

معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به بارش‌ها و طرح‌های نوزده گانه به نجات دریاچه ارومیه امیدواریم.

علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به افزایش میزان نمک دریاچه ارومیه همچنان اصرار بر نجات این دریاچه دارید؟ گفت: اگر امیدی به نجات دریاچه نبود اقدامی انجام نمی‌دادیم.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت دریاچه بهبود پیدا کرده به طوری که تراز دریاچه بالا آمده که این وضعیت در تاریخ ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

وی با ابراز امیدواری از بارش‌های مناسب و بالا رفتن تراز دریاچه و خروج از چرخه خشکسالی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بهره وری آب و کاهش مصارف به ویژه در حوزه کشاورزی و همچنین انجام طرح‌های نوزده‌گانه که به تایید دولت رسیده حوزه دریاچه را اصلاح و نجاتش دهیم.

دائمی خاطر نشان کرد: شوری دریاچه بستگی به میزان آبی دارد که وارد آن می‌شود لذا در حال حاضر با توجه به بارندگی‌های انجام شده EC کاهش یافته اما هنوز تا رسیدن به حد نرمال ۲۷۰ تا ۳۰۰ گرم بر هر لیتر فاصله داریم.

وی همچنین در خصوص‌‌ رها سازی آب به زاینده رود اظهار داشت: هر سال یک فصل کشت آب وارد این رود می‌شود اما ظرفیت و امکان تامین کامل آب این حوزه وجود ندارد اما چنانچه منابع آب بیشتری داشته باشیم آب بیشتری وارد این رودخانه می‌شود.

دائمی در خصوص پرونده وکیل ۳۲ میلیاردی گفت: این وکیل مربوط به یکی از شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو بوده است و در یک پرونده قضایی لازم بود که شرکت وکیل داشته باشد اما اگر وکیل یا افراد دیگر خطایی مرتک شوند دستگاههای نظارتی و قضایی رسیدگی خواهند کرد.

وی افزود: تا زمانی که اعلام نظری توسط مراجع قضایی نشود مجرم دانستن این مجموعه خلاف است لذا باید صبر کنیم تا نتایج بررسی‌ها اعلام شود و در صورتی که خلاف افراد، محرز شود قطعا مجرم شناخته شده و تنبیهات لازم در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: همه باید همکاری کنند که این مسئله شفاف شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در بودجه ۹۴ بخش زیادی از مشکلات بهره وری آب و برق حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز