خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب:

احیا و تعادل بخشی در دستور کار اصلی شورای عالی آب / از برداشت مازاد چاه‌های مجاز جلوگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۳۰

در وزارت نیرو مدل مشخص برای اندازه‌گیری چاه‌ها استفاده از برق در چاه‌ها بود / کمتر از ۵۰ هزار حلقه چاه در کشور هوشمند شده و بحث‌های کنترلی به بررسی بیشتر نیازمند است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نصب تجهیزات اندازه‌گیری برداشت از چاه‌های مجاز آب از اولویت‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حاج رسولی ها در نشست تخصصی مدیریت منابع آب با رویکرد احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب برگزار شد، گفت: با توجه به تغییر رویکرد وزارت نیرو ناشی از شرایط اقلیمی و کمبود آب کشور، در زمان حاضر تاکید عمده بر مباحثمدیریتی و نرم‌افزاری بخش آب متمرکز است.


وی افزود: یکی از مباحثمهم بخش آب را پرداختن به مسایل منابع آب زیرزمینی است.


حاج رسولی ها تصریح کرد: در چند ماه اخیر وزارت نیرو طرح احیا و تعادل بخشی را در دستورکار قرار داد و جمع‌بندی بر این شد که با توجه به تاکید شورای عالی آب، این موضوع به طور متمرکز و جدی پیگیری شود و این بحثنیازمند سامان‌دهی بزرگی بود و در چند ماه گذشته کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.


وی یکی از طرح‌های مهم در این زمینه را جلوگیری از مازاد برداشت‌های آب از چاه‌های مجاز عنوان کرد و افزود: در این طرح ۵۰ درصد دستاوردها بر چاه‌های مجاز و نصب ابزارهای اندازه‌گیری در این چاه‌ها متمرکز شده است.


حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: این امر نیازمند برنامه‌ریزی در سطح وزارت نیرو، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ابزارها است تا با در نظر گرفتن نیازها و صرفه اقتصادی هر سه بخش بهترین راهکار در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در وزارت نیرو مدل مشخص برای اندازه‌گیری چاه‌ها استفاده از برق در چاه‌ها بود.

وی تصریح کرد: برقی کردن هر چاه به طور متوسط ۲۰۰ میلیون تومان می‌شد و مباحثی درباره تامین برق این چاهها مطرح بود، اما با در نظر گرفتن تمام جوانب این روش مورد تایید قرار گرفت.


وی به عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: کمتر از ۵۰ هزار حلقه چاه در کشور هوشمند شده و بحث‌های کنترلی به بررسی بیشتر نیازمند است.


حاج رسولی ها گفت: در آب‌های سطحی هم بنا به نظر کارشناسان باید از ابزارهای اندازه‌گیری استفاده شود تا در سال‌های آینده وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی در منابع آب سطحی کشور تکرار نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز