خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

واردات آب در مرحله امکان سنجی اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۵۷

در حال حاضر مسئله واردات آب به لحاظ تکنیکی در حال بررسی است و باید بحث‌های فنی و حقوقی و مسائل دیپلماتیک انجام شود تا در زمینه سازوکار و چگونگی واردات تصمیم گیری شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه معاونت‌ها در حال بررسی امکان سنجی اقتصادی واردات آب هستند، گفت: باید توافقات دیپلماتیک، حق‌آبه‌ها و مباحثفنی و حقوقی مورد ارزیابی قرار گیرد.

اسماعیل محصولی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مراودات آبی ایران با کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر ما در کشور تاجیکستان و کنیا نیروگاه برقآبی احداثکرده‌ایم و نیروگاه برقآبی سریلانکا نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در کشور عراق نیز ۸ تصفیه خانه در دست احداثداریم و در مناقصه سیستم آب و فاضلاب نیز شرکت کرده‌ایم.

وی در خصوص برنامه‌ها برای واردات آب اظهار داشت: فعلا معاونت‌ها در حال مطالعه هستند که کشورهایی که توانمندی و ظرفیت دارند، امکان سنجی اقتصادی شوند.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل تصریح کرد: در حال حاضر مسئله واردات آب به لحاظ تکنیکی در حال بررسی است و باید بحث‌های فنی و حقوقی و مسائل دیپلماتیک انجام شود تا در زمینه سازوکار و چگونگی واردات تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه واردات آب مرحله امکان سنجی اقتصادی را طی می‌کند، تاکید کرد: باید شرایط واردات آب را بررسی کنیم و ببینیم که صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

محصولی با بیان اینکه باید تمامی شرایط و جوانب کار را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: برای واردات آب باید کشورهایی که در مسیر بوده بررسی شوند، توافقات دیپلماتیک صورت گیرد و همچنین حقابه‌ها ارزیابی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز