خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی ترکیه:

ذخایر گازی ترکیه ١٢ سال دوام دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۸۸

ترکیه تنها برای ١٩ سال دیگر ذخایر نفت خام دارد و ذخایر گازی آن نیز تنها ١٢ سال دوام خواهد داشت.

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که ذخایر گازی این کشور تنها ١٢ سال و ذخایر نفتی آن ١٩ سال دوام دارد.

به گزارش خبرگزاری ورلد بولتن، تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: ترکیه تنها برای ١٩ سال دیگر ذخایر نفت خام دارد و ذخایر گازی آن نیز تنها ١٢ سال دوام خواهد داشت.

بنا بر آمار وزارت انرژی ترکیه، این کشور ۴۶, ٣ میلیون تن نفت خام دارد که تنها برای ١٩. ٣ سال کافی است و ۶. ٣ میلیارد مترمکعب گاز دارد که آن نیز برای ١٢. ٢ سال کافی خواهد بود.

ترکیه به طور پایدار و پیاپی به دنبال اجرای پروژه های اکتشافی به منظور پاسخگویی به نیازهای انرژی خود است؛ این کشور سه هزار و ٣٢٣ کیلومتر لرزه نگاری دو بعدی و نه هزار و ٥٢۶ کیلومتر مربع لرزه نگاری سه بعدی در هشت ماه نخست سال ٢٠١۴ انجام داده است.

ترکیه در دوره مورد بررسی ١٢٧ حلقه چاه حفر کرده است که ۶٥ حلقه چاه از این رقم چاههای اکتشافی و ۶٢ حلقه چاه دیگر، چاههای تولیدی بوده اند.

ترکیه از سال ١٩٣۴ میلادی چهار هزار و ٥۶۶ حلقه چاه حفر کرده است که ٧٠ درصد از این چاهها در جنوب شرق ترکیه، ٢٢ درصد در منطقه تراکیه یا تراس و ٨ درصد دیگر در دیگر مناطق این کشور واقع شده اند.

به دنبال این برنامه های اکتشافی، ترکیه ١٣٠ میدان نفتی و ٥۶ میدان گازی کشف کرده است؛ نفت خام از یکهزار و ٣٠٩ چاه و گاز از ٢٣٥ حلقه چاه تولید می شود.

٢٩ شرکت ترک و ١٧ شرکت خارجی به کار و فعالیت خود برای حفاری های اکتشافی نفت و گاز در ترکیه ادامه می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز