خبرگزاری کار ایران

مزایده ۲۰ میلیون متر مکعب گاز مشعل در روز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۱۱

در صورتی که سرمایه گذار بتواند زودتر از یک سال پروژه را به اتمام برساند، به ازای هر ماه، ۳۰ درصد کل قیمت به آن تخفیف داده می شود.

جلسه توجیهی مزایده فروش گازهای مشعل با حضور متقاضیان، روز چهارشنبه(٥ آذرماه) برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی نفت ایران برای جلوگیری از سوختن گازهای مشعل با هدف ایجاد ارزش افزوده از این منابع و کاهش آلودگیهای ناشی از سوختن این گازها، روز دوشنبه(٢۶ آبان ماه) فراخوان عمومی داد.

در پی اعلام این فراخوان مقرر شده نخستین جلسه توجیهی در ساعت ١۴ روز چهارشنبه(٥ آذرماه) در محل مجتمع فرهنگی، آموزشی کوشک(خیابان شریعتی، خیابان میرزاپور، خیابان فاطمیه، پلاک ٢)، با حضور متقاضیان برگزار شود.

در این جلسه توجیهی به همه پرسشهای متقاضیان در مورد میدانها و فرآیند مزایده پاسخ داده می شود، البته لازم است که تقاضانامه تکمیل شده تمایل به حضور در جلسه توجیهی که به شرح فرم پیوست شده در فراخوان آمده است، پیش از برگزاری نشست به مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران ارسال شود.

پس از جلسه توجیهی، متقاضیان می توانند به شرکتهای تابعه مسئول فروش گاز مشعل مراجعه کنند تا هماهنگیهای لازم برای اجرای مراحل بعدی از جمله بازدید از محل، موقعیت مشعل، امکان تامین زمین مورد نیاز و… از سوی شرکت تابعه مورد نظر متقاضی صورت می گیرد.

متقاضیان واجد شرایط خرید گاز برای هرگونه بهره‌گیری از این گازها از جمله احداثواحدهای تولید برق می توانند درخواستها، مدارک و مستندهای لازم برای شرکت در مزایده را بر اساس " دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان خرید گازهای مشعل " از روز شنبه(٨ آذرماه) تا جمعه(١٩ دی ماه) به شرکتهای فرعی ذیربط خود ارسال کنند.

شرکتهای فرعی نیز بر اساس دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان، مدارک و مستندها دریافت شده است و همچنین قیمتهای پیشنهادی از سوی متقاضیان برای خرید گازهای مشعل را بررسی و در نهایت نتیجه نهایی و اسامی برندگان مزایده را روز شنبه(٢٥ بهمن ماه) اعلام می کنند.

پس از اعلام اسامی برندگان مزایده، قرارداد فروش گازهای مشعل با متقاضیان منتخب از سوی شرکتهای فرعی شرکت ملی نفت ایران(از روز دوم تا بیستم اسفندماه)، امضا می شود.

معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران پیش از این، مزایده فروش گازهای مشعل به بخش خصوصی را قانونی و برد - برد عنوان و تصریح کرده بود: قیمت پایه مزایده از سوی وزارت نفت مشخص می شود، لذا متقاضیان براساس نرخ پایه مزایده وزارت نفت، نرخهای مد نظر خود را اعلام می کنند.

علی کاردر، معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران حجم کل گازهای مشعل مورد مزایده را حدود ۲۰ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرده و گفته بود: بیشترین گاز مشعل مورد مزایده مربوط به سکوی فروزان با حجم حدود ۵ میلیون مترمکعب گاز است.

به گفته وی، زمانبندی اجرای پروژه تبدیل گازهای مشعل به محصولات با ارزش افزوده، یک سال در نظر گرفته شده است؛ در صورتی که سرمایه گذار بتواند زودتر از یک سال پروژه را به اتمام برساند، به ازای هر ماه، ۳۰ درصد کل قیمت به آن تخفیف داده می شود.

کاردر توضیح داده بود که هر دو طرف قرارداد(بخش خصوصی و شرکت ملی نفت ایران) باید حداقل۸۰ درصد گاز مشعل را معامله کنند بدین معنا که اگر سرمایه گذار در شرایطی خواستار ۸۰ درصد گاز مشعل شد مانعی ندارد و در مقابل نیز اگر شرکت ملی نفت ایران در شرایطی توانایی تامین۸۰ درصد گاز را داشت باز هم بلامانع است؛ در مجموع هر دو طرف می توانند در ۲۰ درصد میزان گاز انعطاف داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز