خبرگزاری کار ایران

انرژی، محور مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۱۴

تحویل گاز روسیه به ترکیه محور گفتگوهای رئیس جمهوری روسیه با همتای ترک وی در یکم دسامبر(دوشنبه ١٠ آذرماه) خواهد بود.

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که انرژی محور مذاکرات پوتین با اردوغان در یکم دسامبر خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، تحویل گاز روسیه به ترکیه محور گفتگوهای رئیس جمهوری روسیه با همتای ترک وی در یکم دسامبر(دوشنبه ١٠ آذرماه) خواهد بود.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: انرژی یکی از موضوعهای اصلی گفتگو با طرف ترک خواهد بود و تحویل گاز به این کشور نیز بخشی از این گفتگوهاست.

وی افزود: ترکیه پس از آلمان دومین خریدار بزرگ گاز روسیه است و تاکنون با دو خط لوله وسترن لاین و بلواستریم به ترکیه گاز ترانزیت شده است.

عرضه گاز روسیه به ترکیه در سال ٢٠١٣ میلادی ٢۶,۶ میلیارد مترمکعب بوده، در حالی که این رقم در ماههای ژانویه و سپتامبر سال ٢٠١۴ میلادی ٢٠. ٧ میلیارد مترمکعب بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال ٧. ٢ درصد افزایش نشان می دهد.

ساخت خط لوله ساوثاستریم نیز یکی دیگر از پروژه های همکاری میان ترکیه و روسیه است.

این مقام ارشد اعلام کرد: دو طرف به توافقهای لازم درباره امکان ساخت خط لوله ساوثاستریم دست یافته اند.

پوتین پیش از سفرش به ترکیه در مصاحبه ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته بود که هزینه های اضافی حجم تحویل گاز روسیه باید نهایی شود.

اوشاکوف تاکید کرد که شرکتهای فعال در عرضه گاز روسیه به ترکیه باید همه ابهامها و سئوالهای مربوط به هزینه اضافی عرضه گاز را به بازار ترکیه بررسی و نهایی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز