خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

کنترل آب ورودی به شبکه های آبیاری و زهکشی کشور با نصب تجهیزات پایش

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۴۹

موضوع نصب ابزار الکترونیکی برای پایش و اندازه گیری شبکه های آبیاری و زهکشی بحثحل مناقشه شناسایی و کسب اطلاعات ۲۴۴ نقطه از ۳۰ هزار نقطه تحویل آب کشور است که باید داده های آنها را بصورت آنلاین برای برنامه ریزی دراختیار داشته باشیم. حدود ۱۶۲۶ نقطه هیدرولیکی نیز از ۱۵ هزار نقطه هیدرولیکی در نظر گرفته شده که باید پایش در آنها اجرا شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با اجرای طرح پایش و نصب تجهیزات در شبکه های پیشرفته آبیاری، در مدت چهار سال خواهیم توانست ۷۵ تا ۸۰ درصد میزان آب ورودی به شبکه های آبیاری و زهکشی کشور را کنترل کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمد حاج رسولی ها افزود: موضوع نصب ابزار الکترونیکی برای پایش و اندازه گیری شبکه های آبیاری و زهکشی بحثحل مناقشه شناسایی و کسب اطلاعات ۲۴۴ نقطه از ۳۰ هزار نقطه تحویل آب کشور است که باید داده های آنها را بصورت آنلاین برای برنامه ریزی دراختیار داشته باشیم. حدود ۱۶۲۶ نقطه هیدرولیکی نیز از ۱۵ هزار نقطه هیدرولیکی در نظر گرفته شده که باید پایش در آنها اجرا شود.

وی ادامه داد: برای ۱۵ هزار نقطه که ۵۰ درصد تحویل آب سطحی در آنها انجام می شود و با اجرای برنامه نصب تجهیزات امکان تحویل حجمی آب وجود دارد، این امر را باید به صورت مرحله ای با وزارت جهادکشاورزی پیش ببریم.

حاج رسولی ها تصریح کرد: اگر ۱۶۰۰ نقطه پیش بینی شده در شبکه های پیشرفته را به ابزارهای اندازه گیری مجهز کنیم، دقت پایش ما در این شبکه ها بسیار ارتقا خواهد یافت و در مدت چهار سال خواهیم توانست ۷۵ تا ۸۰ درصد میزان آب ورودی به شبکه های آبیاری و زهکشی کشور را کنترل کنیم.

وی بارش های کشور تا پایان هفته نخست آذرماه را ۵۲ میلی متر دانست و ادامه داد: این میزان بارش هشت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و ۴۴ درصد در قیاس با میانگین درازمدت افزایش داشته است.

حاج رسولی ها از افزایش ۹ درصدی حجم آب موجود در مخزن سدهای کشور خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه امسال بارندگی ها به طور عمده در ارتفاعات بوده و اثرهای مثبت آن در سدهای کشور مشهود است به طوری که ورودی سدها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عمده بارش ها در سال گذشته در دشت ها اتفاق افتاده، اما در سال جاری بیشترین بارش ها در ایستگاه های مستقر در ارتفاعات کشور گزارش شده و فقط در حوضه شرق کشور بارندگی درمقایسه با میانگین کمتر است که این امر در استان های یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشهود بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز