خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در گفت‎وگو با ایلنا:

کیفیت آب؛ خط قرمز وزارت نیرو / مرجع اعلام آلودگی آب وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۶۴

نقاطی در کشور وجود دارد که مشکل تامین آب دارند و یا کیفیت مناسب نیست ولی خط قرمز وزارت نیرو کیفیت است اگر منبعی به لحاظ کیفیت از حداقل‌ها برخوردار نباشد قائدتا از مدار تولید حذف می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است، گفت: مرجع اعلام آلوده و یا سلامت آب وزارت بهداشت است و هر گونه اظهار نظری از سوی غیر از این وزارتخانه خلاف واقع و غیر منصفانه است.

حمیدرضا جانباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آلودگی آب تهران گفت: اینکه یک فرد و یا مرجعی اعلام کند کل آب تهران آلوده است و از مردم بخواهد که از آب بطری استفاده کنند غیر منصفانه است و منطبق بر واقعیت نیست.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت مرجع موضوع آلوده و یا سلامت آب است اگر وزارت بهداشت اظهار نظر کرد ملاک عمل قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: نقاطی در کشور وجود دارد که مشکل تامین آب دارند و یا کیفیت مناسب نیست ولی خط قرمز وزارت نیرو کیفیت است اگر منبعی به لحاظ کیفیت از حداقل‌ها برخوردار نباشد قائدتا از مدار تولید حذف می‌شود.

وی در خصوص اینکه آیا این اظهار نظر‌ها را می‌توان دال بر تلاش عده‌ای برای رونق دادن به فروش کارخانجات آب معدنی تعبیر کرد، تصریح کرد: در این مورد نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم فقط با اطمینان اعلام می‌کنم که آب تهران سالم است.

جانباز خاطر نشان کرد: کیفیت آب تهران منطبق بر تست‌های آزمایشگاهی است و آزمون لازم در این مورد داده شده لذا مردم می‌توانند با اطمینان آب مصرف کنند.

یادآور می‌شود: قائم مقام وزیر نیرو نیز به ایلنا گفته بود: کیفیت آب برای وزرت نیرو خط قرمز است به طوری که اگر آب کم باشد و کیفیت آن پایین باشد حاضریم سرزنش کمبود آب را به جان بخریم ولی حاضر نیستیم اعتماد مردم را به خاطر تحویل آب بی‌کیفیت از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرده بود: آب تهران و قریب به اتفاق شهرهای کشور بصورت شبانه روزی بر اساس استاندارد و دستورالعمل خاص نمونه برداری می‌شوند.

پیش از این رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن درخواست از وزیر کشور برای تشکیل کمیته اضطراری آلودگی آب گفته بود: از شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم از آب معدنی استفاده کنند.

رحمت الله حافظی در این جلسه در تذکری از وزیر کشور خواسته بود تا کمیته اضطرار آلودگی آب ظر ف ۲۴ ساعت تشکیل شود.

به گفته وی آلودگی آب مشهود نیست به همین دلیل ما کمیته اضطرار آلودگی هوا داریم، اما هنوز کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل نشده است.

حافظی خطاب به مسئولین نیز خاطرنشان کرده بود: امیدوارم به جای موضع گیری علیه این موضوع، نسبت به حل موضوع اقدامات لازم را انجام دهید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز