خبرگزاری کار ایران

عزم جدی سازمان حفاظت محیط زیست برعرضه سوخت با استاندارد یورو ۴

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۱۵

بر این اساس تاکنون توزیع بنزین یورو ۴ در شهرهای اراک، کرج، تهران و تبریز اجرا و شهرهای فوق تحت پوشش کامل بنزین استاندارد قرار گرفته اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عزم این سازمان بر سوخت استاندارد جدی است گفت: بر این اساس تاکنون توزیع بنزین یورو ۴ در شهرهای اراک، کرج، تهران و تبریز اجرا و شهرهای فوق تحت پوشش کامل بنزین استاندارد قرار گرفته اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سعید متصدی افزود: همچنین بر اساس مصوبه دولت بنزین با استاندارد یورو ۴ تا پایان آذرماه در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارامترهای اصلی در سوخت استاندارد یورو ۴ مشخص است، گفت: بنزن و آروماتیک دو پارامتر اصلی سوخت با تاثیر سوء بر سلامت انسان هاست که میزان آن در بنزین استاندارد یورو ۴ بر اساس تطبیق با سلامت انسان ها مشخص و معین شده است از این رو تامین و توزیع سوخت استاندارد یورو ۴ به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

*** تاکید سازمان حفاظت محیط زیست، عرضه سوخت منطبق با استاندارد های ملی است

متصدی با تاکید بر اینکه طبق استاندارد شماره ۴۹۰۴ سازمان ملی استاندارد مورخ ۸۷/۹ / ۳۰، آنچه مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست است، ترکیب بنزین استاندارد یورو ۴ است، گفت: در بنزین یورو ۴ میزان بنزن ۱ درصد و میزان ترکیبات آروماتیک ۳۵ درصد است در حالی که در بنزین پتروشیمی بنزن و آروماتیک ها بخش اصلی ترکیب بنزین را تشکیل می دهند و قطعا میزان آن ها فراتر از استاندارد مورد نظر است.

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید سازمان حفاظت محیط زیست تولید، واردات و عرضه سوخت منطبق با استاندارد های ملی است.

افزایش دو برابری روزهای پاک و سالم در سال ۹۳

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه طبق آمار ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران مجموع تعداد روزهای پاک و سالم سال ۹۳ در قیاس با مدت مشابه سال ۹۰ بیشتر از دو برابر شده است، گفت: این آمار به ساده ترین و قابل فهم ترین زبان ممکن است و بیانگر بهبود شرایط کیفی هوای تهران نسبت به سال های گذشته است.

متصدی با مقایسه تعداد روزهای پاک سالجاری نسبت به سال گذشته، افزود: بر اساس داده های ثبت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران، تعداد روزهای ناسالم تا پایان مهر سال ۱۳۹۳،۵۳ روز گزارش شده است این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم در مدت مشابه سال ۱۳۹۲،۷۸ روز گزارش شده بود.

وی ادامه داد: تعداد روزهای پاک و سالم در همین مدت، از ۱۳۸ روز در سال ۱۳۹۲ به ۱۶۴ روز در سال ۱۳۹۳ افزایش داشته که نشان دهنده رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست، طبق آمار مجموع تعداد روزهای پاک و سالم سال ۹۳ در قیاس با مدت مشابه سال ۹۰ بیشتر از دو برابر شده است و این موضوع بیانگر بهبود شرایط کیفی هوای تهران نسبت به سال های گذشته است.

متصدی با تاکید بر اینکه تلاش های سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبود هر چه بیشتر هوای شهرهای مختلف کشور ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: عوامل مختلفی در کیفیت هوا موثر است که از جمله آنها می توان به تاثیر بهبود کیفیت سوخت، ارتقای استاندارد خودروها، ارتقای حدود مجاز واحدهای صنعتی در ارتقای کیفی وضعیت هوا اشاره کرد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست طبق قوانین و مصوبات موجود کشور به ویژه با توجه به مصوبه ۱۳۹۳/۲ / ۱۰ تلاش می کند با استفاده از روش های علمی و فنی مختلف به منظور کنترل و کاهش آلاینده ها، اقدامات موثری انجام دهد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به مصوبه هیئت وزیران به شماره ۱۲۷۸۲مورخ ۱۳۹۳/۲ / ۱۰که با نگاهی جامع و یکپارچه تمام پارامترهای اصلی در بهبود کیفیت سوخت را مد نظر قرار داده است، اظهار کرد: اقدامات لازم برای اجرای این مصوبه از طرف سازمان های مسئول و درگیر در حال انجام است.

متصدی ادامه داد: این مصوبه بر توقف افزودن حلال های صنعتی تولیدی واحدهای پتروشیمی تحت عنوان اکتان افزا و پتروبنزن، توزیع سوخت با استاندارد یورو ۴ و دیزل با گوگرد کمتر از ۴۰ قسمت در میلیون، استاندارد سازی سوخت مصرفی مطابق با استاندارد یورو ۴ و ۵ حداقل در کلان شهرها و استاندارد سازی سوخت مصرفی نیروگاه ها مطابق با مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست تاکید دارد و تمامی وظایف مقرر شده، توسط دستگاه های مسئول در حال پیگیری و اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز