خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت پاکستان در دیدار با رئیس مجلس ایران:

اسلام آباد برای تکمیل خط لوله گازی آی پی مصمم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۰۷

فعالیت خط لوله آی پی به‌طور حتم به نفع دو کشور است علاوه بر این، این خط لوله گازی می‌تواند روابط تازه و پایداری را در منطقه ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با وزیر نفت پاکستان در نشست مشترک با رهبران احزاب این کشور گفت: فعالیت خط لوله آی پی به‌طور حتم به نفع دو کشور است علاوه بر این، این خط لوله گازی می‌تواند روابط تازه و پایداری را در منطقه ایجاد کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت در نشست مشترک، دکتر علی لاریجانی با رهبران احزاب پاکستان، شاهد خاقان عباسی وزیر نفت و گاز این کشور گفت: خط لوله گازی آیی پی برای پاکستان اهمیت دارد و ما به این موضوع به‌عنوان تعهد کاری نگاه نمی‌کنیم، بلکه آن را نشان برادری میان دو کشور می دانیم.

وزیر نفت پاکستان افزود: مطلع هستیم که ایران ٩٠ درصد کار را از جانب خود به اتمام رسانده و حدود ٢٥٠ کیلومتر تا مرز پاکستان باقیمانده است.

خاقان عباسی تصریح کرد: قصد ورود به جزئیات چهار سال اخیر را ندارم اما باوجود تلاش جدی ما، پاکستان نتوانسته است آنچه که به خود مربوط بوده را تکمیل کند.

وی در این باره تاکید کرد: به بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اطمینان داده‌ام که این مسئه به این دلیل نبوده است که ما سعی خودمان را نکردیم اما وضع بین‌المللی به شکلی پیش رفت که نتوانستیم طرح را در حوزه خود به انجام رسانیم.

خاقان عباسی با ابراز امیدواری برای پیشرفت طرح تکمیل بخش پاکستانی خط لوله آی پی در ماه‌های آینده گفت: انتظار می‌رود در ٢۴ ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

وزیر نفت و گاز پاکستان همچنین ادامه داد: با تعدادی از شرکتهای ایرانی درباره خرید محصولات پتروشیمی، ال ان جی و ال پی جی وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم سهم همکاریهای دو کشور گسترش و خط لوله آی پی سه میلیارد دلار به حجم روابط تجاری اضافه کند.

علی لاریجانی نیز پس از سخنان وزیر نفت پاکستان گفت: خط لوله گاز آی پی به‌طور حتم به نفع دو کشور است علاوه بر این پروژه گاز با پاکستان می‌تواند روابط تازه و پایداری را در منطقه ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای همسایه باید قدر همدیگر را در همه شرایط بدانند و از این‌که گفتید ظرف ماهای آینده پروژه گاز به نتیجه می‌رسد خوشحال شدم و به وزیر نفت ایران نیز توصیه می‌کنم هرچه سریع‌تر در این باره به نتیجه برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز