خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

گاز تحویلی به جایگاه‌ها شیرین است / توسعه LPGها مدنظرمان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۹۲

نگاه دولت و مجموعه وزارت نفت به بخش خصوصی نگاه ذینفع است و خودش را جدا از بخش خصوصی نمی‌داند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه نگاه مجموعه وزارت نفت به بخش خصوصی نگاه ذینفع است، گفت: تمامی گاز تحویلی به جایگاه‌های عرضه سوخت CNG تصفیه شده و شیرین است.

" منصور ریاحی " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص حمایت دولت از بخش خصوصی و توسعه جایگاه‌های CNG گفت: نگاه دولت و مجموعه وزارت نفت به بخش خصوصی نگاه ذینفع است و خودش را جدا از بخش خصوصی نمی‌داند.

وی افزود: بخش خصوصی پا به پای شرکت ملی پالایش و پخش و جزء زنجیره‌ها و مولفه‌های این شرکت است و در اجرایی شدن اهداف این مجموعه تاثیرگذار است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ما در کمک به بخش خصوصی اهداف و روش‌هایمان مشخص است، تصریح کرد: استراتژی ما توسعه بخش خصوصی است و در این راستا مشخصه‌ها و اهدافمان مشخص است و در این مسیر چشم انداز ۴ ساله داریم و افق رسیدن به آن را نیز تعریف کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: مسیر مشخص شده و ریل گذاری‌های لازم در توسعه و میدان دادن به " بخش خصوصی " در مجموعه وزارت نفت نفت انجام شده اما زمانی به سرمنزل مقصود می‌رسیم که تیم بخش خصوصی نیز ما را همراهی کند در غیر این صورت به مشکل بر می‌خوریم.

ریاحی افزود: سیاست گذاری زیرساختی و بستر سازی با ماست اما با توجه به اینکه در توسعه جایگاه‌های CNG مجموعه‌ای از مولفه‌ها تاثیرگذار است هنوز وحدتی که لازمه رسیدن به اهداف توسعه است در بخش خصوصی دیده نمی‌شود.

وی در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه گاز تحویلی به " جایگاه‌های CNG " تصفیه نشده است، گفت: با توجه به اینکه کارخانجات پالایشی متفاوتند در مشخصه‌هایشان نیز باهم تفاوت دارند لذا ممکن است گاز با ذرات مولکولی متفاوت تحویل دهند اما تمام گاز تحویلی شیرین است و گاز ترش به جایگاه‌ها ارسال نمی‌شود.

این مقام مسئول در خصوص توسعه جایگاه‌های LPG نیز اظهار داشت: فعلا در افق برنامه و رویکرد وزارت نفت توسعه LPG‌ها مدنظر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز